امام جمعه بروجرد گفت: مصرف کالای داخلی استقلال اقتصادی کشور را به همراه دارد براین اساس باید فرهنگ استفاده و خرید تولیدات داخلی در جامعه ترویج یابد.
کد خبر: ۵۸۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 11 April 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی روزچهارشنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی که دردفترامام جمعه بروجرد برگزارشد با اشاره به تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی اظهارکرد: اقتصاد و فرهنگ ارتباط مستقیمی با هم دارند و تغییر بینش و اقدام فرهنگی در سبک زندگی و میزان مصرف و انتخاب نوع کالا تاثیرگذاراست.
وی با بیان اینکه عوامل اقتصادی نگاه جامعه را تغییرمی دهد، افزود: مصرف کالای خارجی باعث تغییر نوع نگرش مردم می شود و وابستگی و خود باختگی ملت را به همراه می آورد.
امام جمعه بروجرد بیان کرد: دشمنان مانع رشد فرهنگی و اقتصادی ایران هستند و تلاش می کنند تا مصرف کالای خارجی را در کشور ترویج دهند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی ادامه داد: دشمنان با ترویج مصرف کالای خارجی به بهانه کیفیت برتر قصد ضربه زدن به پایه های اقتصادی کشور را دارند که با فرهنگی سازی و آگاهی بخشی به مردم باید آنها را در رسیدن به این اهداف ناکام گذاشت.
وی با بیان اینکه تحقق شعار سال نیاز به حمایت عملی و جدی دولت دارد، ادامه داد: توجه به مشکلات بخش تولید و اصلاح نظام بانکی و حمایت از تولید کنندگان ازجمله اقداماتی است که باید در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد.
امام جمعه بروجرد گفت: تولید کنندگان نیز باید در راستای ارتقا کیفیت محصولات داخلی درجهت تحقق شعارسال گام بردارند. 
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: رسانه ها و آموزش و پرورش باید با فرهنگ سازی و اقدام عملی مصرف کالای ایرانی را تبلیغ کنند. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار