ابتکار جالب مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرداول؛
اگر این اقدام مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرداول بعنوان یک مدل والگو به دیگر ادارات و سازمانهای دولتی در سطح کشور تعمیم داده شود،ضمن ترویج ورزش وسلامت ،می تواند در کاهش استفاده از وسایل نقلیه ودر نهایت کاهش آلودگی هوا بعنوان یک چالش عمده زیست محیطی موثر واقع شود.
کد خبر: ۶۰۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 06 May 2018

تابناک ایلام ::درست است که این روزها برخی با قرار گرفتن در بین مردم وگردش آزاد اطلاعات، می خواهند دسترسی مردم را به اطلاعات قطع کرده ویا آنان را از حق قانونی خود یعنی انتخاب ابزار ارتباطی محروم نمایند ،اما تاریخ ثابت کرده است که هر گاه ممنوعیتی بر استفاده از ابزاری اعمال ویا مردم از کاری منع شده اند ،همین مردم به سوی آن ممنوعه هجوم برده واز هر ابزاری برای شکستن قفل ها ی زده شده بر مسیر حرکت آنان بهره جسته اند .حالا هم به مدد قفل شکنها کماکان اطلاعات درگردش است .

بله مراد ما ا زپرداختن به این موضوع در مقدمه ،حال وروز مردم ایران در پسا فیلترینگ تلگرام است ،دستگاهی فراتر از وظیفه وقانون بر درب های ارتباط مردم با جهان مجازی قفل زده است ،اما مردم با انتخاب راهی دیگر ،قفل ها را شکسته وهمچنان بر شیوه پیشین ارتباطی خویش اصرار دارند.

درمیانه هیاهوی فیلترینگ وانتقادات متعاقب آن ،در گیرودار من نبودم دستم بود ! مدیران ارشد کشوری و البته در فضایی که برخی به خیال خام خود تصور می کنند که دیگر دیده نمی شوند واز شر فضای مجازی آسوده شده اند ،در میان انبوه مدیرانی که فقط  ماندن بر اریکه قدرت را هدف غایی ونهایی خویش قرار داده اند ،هستند مدیران خلاقی که با بکاربستن شیوه های ولو ساده در مسیر خدمت واقعی به خلق گام برداشته وجمعی را از خدمات مدیریت خلاقانه خویش بهره مند می سازند.

درست در هنگامه هیاهوی فیلترینگ و بگو مگوهای سیاسی وغیرسیاسی ناشی از آن ،مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرداول دراستان ایلام ، در راستای سلامت مردم دو ابتکار جالب مدیریتی را اجرایی نمود که علیرغم بزرگ بودن آن در گردونه مسایل اجتماعی وسیاسی و هیاهوی برپا شده بر سر فیلترینگ تلگرام ناپدید شدند. اقداماتی شایسته ودرخور تحسین که می توانند بعنوان الگویی درست در عرصه مدیریت سلامت شهروندان در دیگر مناطق  استان وحتی کشور اجرایی شوند.

ابتکار اول مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرداول در هفته های گذشته رقم خورد ،به این شرح که با ایجاد پایگاههایی در سطح شهرستان ،کسانیکه بسته های سیگار و یا قلیان خود را به این پایگاهها تحویل می دادند ،بلیط استخر ویا لباس ورزشی دریافت می کردند ،ممکن است در نگاه اول این موضوع کوچک جلوه نماید ،اما بزرگی واهمیت آن زمانی روشن می شود که نجات حتی یک فرد وبازگرداندن سلامت جسمانی به وی در ذهن تداعی و نقش واقعی مدیریت بهداشت ودرمان در سلامت جامعه واکاوی شود.

در ابتکار دوم ؛مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرداول در بخشنامه ای به همکاران خود ابلاغ نموده است که از اردیبهشت ماه سالجاری برای کارکنانی که از دوچرخه بعنوان وسیله نقلیه استفاده می کنند به لحاظ درجه اهمیت آن در سلامت کارکنان وترویج ورزش دربین آحاد جامعه ،کارانه ویژه ای در نظر گرفته می شود.

اگر این اقدام مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرداول بعنوان یک مدل والگو به دیگر ادارات و سازمانهای دولتی در سطح کشور تعمیم داده شود،ضمن ترویج ورزش وسلامت ،می تواند در کاهش استفاده از وسایل نقلیه ودر نهایت کاهش آلودگی هوا  بعنوان یک چالش عمده زیست محیطی موثر واقع شود.

هرچند در طول سالیان اخیربسیاری از  دستگاههای تخصصی به جای ترویج و تعمیم برنامه های خود در جامعه بر بستر برنامه های تشویقی وترغیبی از این دست ،برنامه های غیر مرتبطی را در دستور کار خود قرار داده اند که نه تنها دستگاه را در رسیدن به اهداف متوقف نموده،بلکه با ترویج ونهادینه نمودن ریا ونفاق ،زمینه ساز فسادهای خرد وکلان در دستگاههای اجرایی کشور شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار