معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: میزان منابع بانکی در استان 13 هزار میلیارد تومان است و بخش اعظم این منابع در اختیار بانک‌های خصوصی است.
کد خبر: ۶۰۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 08 May 2018

به گزارش تابناک قم،مهرداد غضنفری با اشاره به تدوین سند اشتغال در استان قم اظهار کرد: با یک کار کارشناسی و احصای منابع استان و همفکری یک تیم کارشناسی منسجم، سند اشتغال استان تدوین شد که در این سند میزان تامین منابع مالی از بخش خصوصی و بخش دولتی مشخص شده است.

وی ادامه داد: هدف گذاری استان رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی در سال جاری است که رسیدن به این هدف، چهار هزار و 200 میلیارد تومان منابع نیاز دارد، 68 درصد تامین این منابع توسط بخش خصوصی و 32 درصد نیز توسط بخش دولتی صورت خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: با وجود این که بخش اعظمی از منابع مالی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است، اما این بانک‌ها نقش خاصی در توسعه قم ایفا نکردند.

غضنفری با اشاره به برنامه اشتغال در استان قم اظهار کرد: هدف ما ایجاد 14 هزار و 800 فرصت اشتغال در استان در سال 97 است که برای رسیدن به این هدف، هزار و 200 میلیارد تومان منابع توسط بانک‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان منابع بانکی در استان قم 13 هزار میلیارد تومان است ادامه داد: یک سری بسته‌های تکلیفی برای بانک‌ها است که منابع آن توسط دولت تامین می‌شود و بانک‌ها باید این بسته‌ها را اجرا کنند، همچنین بانک‌ها برای ارائه تسهیلات می‌توانند از منابع داخلی خود استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان استان موظف هستند که در چارچوب سیاست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم گام بردارند.

غضنفری با اشاره به عملکرد بانک‌های تخصصی استان قم اظهار کرد: این بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان مشکلی نداشتند و بانک‌های تخصصی استان گاهی تا 120 درصد منابع خود را به تولیدکنندگان تسهیلات پرداخت کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال تحول و توسعه در استان قم هستیم و با بانک‌هایی که در این زمینه کم کاری کنند، برخورد خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار