بیش از یک هزار زوج در استان فارس در انتظار فرزند خوانده هستند.
کد خبر: ۶۰۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 21 May 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: متقاضیان فرزندخواندگی پس از تشکیل پرونده، حداقل یک سال در انتظار نگه داشته می‌شوند تا مانند ۹ ماه بارداری فرصتی برای آمادگی مادر و پدر شدن آن‌ها از نظر روانی فراهم شود.
معصومه فروتن ادامه داد: زن و شوهر‌هایی که پنج سال از ازدواج آن‌ها گذشته، اما هنوز بچه دار نشده اند، در صورت ارائه مدارک پزشکی و دارا بودن شرایط مطلوب خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی در لیست انتظار برای دریافت فرزند از بهزیستی گذاشته می‌شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: حدود ۶۰ درصد این خانواده‌ها متقاضی فرزند دختر هستند .
فروتن ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد کودکان مراکز شبه خانواده بهزیستی استان، بد سرپرست هستند و با این وجود برخی به آن‌ها اجازه می‌دهند به عنوان امین موقت در خانواده‌ها سال‌هایی را بگذرانند.
وی افزود: این بچه‌ها بر اساس قانون قابل واگذاری نیستند و تنها در صورتی که عدم صلاحیت والدین آن‌ها ثابت شود می‌توان آن‌ها را برای همیشه به خانواده‌ها سپرد.
فروتن گفت: ۲۷ مرکز شبه خانواده در استان نگهداری ۴۲۰ کودک بدو تولد تا ۱۸ ساله را بر عهده دارند که درصد بالایی از آن‌ها بدسرپرست هستند و برخی با شرکت در طرح امین موقت به خانواده‌های متقاضی سپرده می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار