رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان با بیان اینکه هیچ‌یک از مؤسسات فعال خدمات پرستاری در منزل در همدان (هوم‌کر) غیرقانونی نیست، گفت: مؤسسات هوم‌کر مجوز دریافت می‌کنند تا خدمات پرستاری و درمانی را در منزل انجام دهند
کد خبر: ۶۱۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 27 May 2018
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان با بیان اینکه هیچ‌یک از مؤسسات فعال خدمات پرستاری در منزل در همدان (هوم‌کر) غیرقانونی نیست، گفت: مؤسسات هوم‌کر مجوز دریافت می‌کنند تا خدمات پرستاری و درمانی را در منزل انجام دهند.

هادی زرینی ادامه داد: در این طرح بیمار پس از گذراندن دوره حاد بیماری در بیمارستان برای ادامه درمان و مراقبت‌ها با معرفی پزشک به مؤسسات هوم‌کر، در منزل خدمات پرستاری را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح بیمار در منزل با هزینه کمتر از بیمارستان مورد مراقبت قرار می‌گیرد و برای همراهان نیز مشکلات حضور در بیمارستان کم می‌شود، اظهار کرد: خانواده‌هایی که برای مراقبت‌های اولیه از قبیل: دادن غذا و دارو بیمار یا سالمند و کودک خود از طریق مؤسسات هوم‌کر اقدام می‌کنند می‌توانند برای بیمار از پرستاران تحصیلکرده، برای سالمند از سالمندیار و برای کودک از کودک‌یار بهره گیرند.

زرینی با بیان اینکه اگر هزینه این مراقبت‌ها توسط بیمه تأیید شود، اجرای طرح هوم‌کر بسیار موثر خواهد بود، افزود: اگر طرح موردنظر توسط شورای عالی بیمه نیز تأیید نشود، باز هم اجرای آن موثر است چرا که که از هزینه‌های جانبی نظیر رفت و آمد به بیمارستان و همراه کم می‌شود و بیمار روند درمان را در محیط آرام خانه و در کنار خانواده طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هوم‌کر از لحاظ روند درمانی بهتر است، گفت: صلاحیت مؤسسات هوم‌کری که به دانشگاه علوم پزشکی همدان و نظام پرستاری مراجعه کرده‌اند، پس از بررسی صادر شده است.

زرینی با بیان اینکه اکثر مؤسساتی که به ما مراجعه کرده‌اند، دارای صلاحیت بوده‌اند و مجوز از طرف علوم پزشکی صادر شده مگر کسانی‌که به صورت غیرقانونی فعالیت کنند، افزود: البته با تبلیغ آن‌ها در سطح شهر سریع پیگیر شده و مانع فعالیتشان خواهیم شد.

وی اظهار کرد: دزدی‌هایی که از منازل به اسم پرستاران رخ داده، این‌ها گروه پرستاری و متخصص نیستند بلکه در آگهی‌هایی در قالب نگهداری از سالمندان در منزل، خود را به عنوان پرستار معرفی می‌کنند و هیچ‌گونه مجوز و پروانه فعالیت از دانشگاه علوم پزشکی ندارند بنابراین به مردم هشدار می‌دهیم از مؤسسات معتبر هوم‌کر درخواست پرستار کنند و حتما پرستار مجوز لازم را داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان با تأکید بر اینکه در حال حاضر مؤسسات هوم‌کر غیرقانونی فعال در سطح شهر نداریم و هیچ‌گونه تخلف و یا درگیری با پرستار در همدان گزارش نشده است، گفت: اگر کوتاهی یا خسارتی از جانب پرستار یا مؤسسات رخ دهد، بیمه تمام و کمال خسارت وارده را جبران می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار