نماینده مردم اردستان :
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون درآمدهای کشور از راه مالیات بیشتر از درآمدهای نفتی است. اگر امروز مالیات می‌گیریم به این معنا است که از تولید مالیات می‌گیریم و اگر این ارزش افزوده چند برابر شود درآمدهای حاصل از مالیات امور کشور را می‌گرداند.
کد خبر: ۶۲۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 30 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : صادق طباطبایی نژاد در خصوص راهکارهای غلبه بر مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت ارز، اظهار کرد: به نظر می‌رسد سرگردانی نقدینگی که در دست مردم است باعث متغیرهای بسیار در بازارهای مختلف اقتصادی از جمله ارز و خودرو شده است و این سرگردانی نقدینگی به بازارهای مختلف رفته است.

وی افزود: تنها راهی که امکان دارد این مشکل را مرتفع و تحریم‌های آمریکا را مهار کند این است که این سرمایه‌ها و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه تولید به صرفه و اقتصادی باشد. دولت باید با مدیریت صحیح از بوروکراسی‌ها و فشار به تولید کننده بکاهد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید کاری کند که تولید برای تولیدکنندگان به صرفه و اقتصادی باشد. وقتی این سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید رود خود به خود این بازار در تولیدات مختلف پخش می‌شود. هم‌اکنون پول به سوی بازارهایی می‌رود که مولدی خاصی ندارد و آن بازار در رکود به سر می‌برد.

طباطبایی نژاد گفت: به هر حال اگر سرمایه‌ها به سمت تولید به صرفه هدایت شود اشتغال و ارزش افزوده ایجاد می‌شود. این همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری سال‌ها است به آن تأکید دارند. متأسفانه گوش شنوا کم است و در حد یک احترام به این حرف رد می‌شوند و در عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی کاری انجام نمی‌دهند. بنابراین جدی نگرفتن رهنمودهای رهبری است که سبب شده امروز دچار این مشکلات باشیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آخرین راه همین است که تولید را اقتصادی کنیم. امیدواریم با فشار شدیدی که روی دولت است نهایتاً مجبور شود به همین سمت حرکت کند. اگر خودمان این راه را برویم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند و اگر این راه را نرویم آمریکا هر غلطی می‌تواند کند.

درآمدهای مالیاتی بیشتر از درآمدهای نفتی است

وی در پاسخ به این سؤال که آمریکا تهدید کرده است که فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم، گفت: هم‌اکنون درآمدهای کشور از راه مالیات بیشتر از درآمدهای نفتی است. اگر امروز مالیات می‌گیریم به این معنا است که از تولید مالیات می‌گیریم و اگر این ارزش افزوده چند برابر شود درآمدهای حاصل از مالیات امور کشور را می‌گرداند.

طباطبایی نژاد در همین خصوص افزود: بسیاری از کشورها درآمدهای نفتی ندارند. اتفاقاً همین فشارها می‌تواند جهش خوبی باشد و مشکلات امروز کشور حاصل نگاه خراب به مسائل اقتصادی است. طبیعتاً اگر فروش نفت ایران کاهش شدید پیدا کند مشکلات اقتصادی افزایش می‌یابد، اما این فشارهای اقتصادی باید فتح بابی شود که حرکت اقتصادی کشور در مسیر صحیح خود قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار