مدیرکل بحران استانداری ایلام؛
مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت :جنگل ها و مراتع در واقع متعلق به مردم است و بهترین حافظان این جنگل ها و طبیعت خود مردم هستند و باید در مواقع ضروری بدون فراخوان پای کار بیایند.
کد خبر: ۶۲۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 01 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ احسان اکبری  اظهار کرد: بروز آتش سوزی در جنگل و مراتع در ایام تابستان به عنوان یک مشکل دیرین، امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی احتمال بروز آن افزایش یافته است.

وی افزود: به منظور مقابله با آتش سوزی احتمالی، کارگروه مقابله با آتش سوزی در جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی استان تشکیل شده که در این کار گروه بررسی عوامل و همچنین برنامه ریزی برای مقابله با این بحران در دستور کار قرار گرفته است.

اکبری به موقعیت کوهستانی و سخت گذر بودن استان و پوشش گیاهی و جنگلی استان اشاره کرد و یادآور شد: در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا در هنگام بروز حوادث بتوانند در کم ترین زمان ممکن بحران را مدیریت نمایند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام از آمادگی این ستاد برای مقابله با آتش ‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌ها و مراتع خبر داد و تاکید کرد: دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران با هماهنگی و همکاری بین بخشی با یکدیگر مهیای مقابله با هرگونه حادثه ای هستند و مدیریت ارشد استان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مسائل روز را رصد و دستورات لازم را در این خصوص صادر می کنند.

 

اکبری ابراز امیدواری کرد :با تلاش دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران ، سازمان های مردم نهاد و یگان های نظامی و انتظامی امسال شاهد کاهش چشمگیر آثار مخرب آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان باشیم.

به گزارش ایرنا، از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 800 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است که 460 هزار هکتار ان جنگل است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار