مدیر پردیس سینمایی گلشن مطرح کرد؛
مدیر پردیس سینمایی گلشن گفت: این خیلی بد است که رابطه‌ها و رانت‌های غیر هنری، مدیریت برنامه‌های هنری را در اختیار داشته باشند و با برنامه‌ریزی ضعیف موجب نارضایتی مردم و بی‌احترامی به علاقه‌مندان سینما شوند.
کد خبر: ۶۴۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸ 24 August 2018
به گزارش تابناک رضوی فرزین جیرانی درباره اکران مردمی «فیلم شعله‌ور» که شب گذشته در پردیس سینمایی گلشن مشهد برگزار شد، گفت: بر اساس جدول برنامه حضور عوامل فیلم «شعله‌ور» در سینماهای مشهد قرار بود چهارشنبه 31 مرداد ماه، حمید نعمت‌اله به همراه امین و دارا حیائی ساعت 22 در پردیس سینمایی گلشن باشند که این برنامه بعد از لغو حضور آنها در پردیس سینمایی هویزه، نیم ساعت زودتر از موعد در گلشن آغاز شد. همین امر در ابتدا مشکلاتی به همراه داشت چون ما در اطلاع‌رسانی‌ها آغاز اکران را ساعت 22 اعلام کرده بودیم که متأسفانه با جلو افتادن برنامه و ترک زود هنگام سالن، خیلی‌ها به رویداد نرسیدند.
 
جیرانی با اشاره به اینکه هدف از اکران‌های مردمی حمایت از فیلم و سازندگان آن و احترام، تشویق و ترغیب مخاطب است، افزود: روال عادی اکران‌های مردمی به گونه‌ای است که دست اندرکاران یک فیلم سینمایی ساعتی را در میان مردم برای اکران فیلم در سینماها حاضر می‌شوند و حتی دقیقه‌ای از فیلم را در جمع مردم به تماشا می‌نشینند و این گونه به فیلم خودشان احترام می‌گذارند. گرفتن عکس یادگاری و گفت‌وگوی صمیمانه و چهره‌ به چهره با بازیگران، گفت‌وگو با مردم در سالن سینما و مصاحبه خبرنگاران و اصحاب رسانه با عوامل فیلم نیز از دیگر بخش‌های اکران‌های مردمی است که معمولا در سینماها اجرا و با استقبال خوبی همراه می‌شود.
 
وی افزود: درباره اختلال در برنامه اکران در سینما گلشن باید تأکید کنم که این ایراد هرگز به حمید نعمت‌اله و امین حیائی به عنوان چهره‌های شناخته شده و مطرح سینمای کشورمان وارد نیست، و ایراد جایی است که مدیر هماهنگی عوامل فیلم که متأسفانه درک درستی از سینما و رویدادهای هنری ندارد، با بی‌احترامی به مخاطبان هنر هفتم، انگیزه‌های مردم برای حضور در اکران مردمی را نادیده می‌گیرد و با برنامه‌ریزی ضعیف فرصتی برای دیدار مردم با ستاره‌های سینما در یک اکران مردمی را فراهم نمی‌کند.
 
مدیر پردیس سینمایی گلشن خاطرنشان کرد: این خیلی بد است که رابطه‌ها و رانت‌های غیر هنری، مدیریت برنامه‌های هنری را در اختیار داشته باشند و با برنامه‌ریزی ضعیف موجب نارضایتی مردم و بی‌احترامی به علاقه‌مندان سینما شوند. از سوی دیگر جریان فوق متأسفانه این شاعبه را ایجاد می‌کند که بازیگران دچار تکبر و غرور شده‌اند و وقتی برای مردم ندارند که این کاملا مغایر با نیت و اهداف حمید‌ نعمت‌اله و امین حیائی است که ما می‌دانیم آنها از هنرمندان خوب کشورمان هستند.
 
جیرانی تأکید کرد: وقتی یک اکران مردمی ناموفق و نامطلوب برگزار می‌شود آثار منفی و بد به جا می‌گذارد و به جای اینکه رویداد فوق به رونق سینما و فروش فیلم مورد نظر بینجامد در تضعیف آن موثر می‌شود و مخاطبان را نه تنها به تماشای فیلم ترغیب نمی‌کند، که باعث آزرده‌خاطری مردم شده و آنها از تماشای فیلم منصرف می‌کند. بدیهی است این جریان آسیبی جدی به تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم هم وارد می‌کند.
 
وی در پایان گفت: امیدوارم همان طور که شایسته است پس از این شاهد مدیریت برنامه‌های هنری و فرهنگی به دست اهل فن باشیم تا این گونه نه فیلم‌ها و عوامل آنها متضرر شوند و نه سینما در مقابل مردم شرمسار شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار