رئیس جمهوری اوکراین در دیدار با نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور اوکراین از مقامات واشنگتن به‌خاطر اعمال تحریم‌های ضدروسی تشکر کرده و خواستار افزایش اعمال فشارها بر مسکو شد.
کد خبر: ۶۵۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 02 September 2018

به گزارش تابناک : "پیتر پروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین در واشنگتن با "کورت ولکر" نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور اوکراین دیدار کرده و اوضاع کنونی در منطقه دونباس و تحریم‌ها علیه روسیه را مورد بررسی قرار داد.

پروشنکو از 31 آگوست الی دوم سپتامبر (9 الی 11 شهریور ماه) در آمریکا بسر می‌برد تا در مراسم به خاک سپاری "جان مک‌کین" سناتور آمریکایی شرکت کند.

بر اساس اطلاعات سخنگوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین، در این دیدار دو طرف اوضاع امنیتی کنونی در شرق اوکراین را بررسی کرده و اقدامات آتی برای آزادی این مناطق اشغال شده را مورد هماهنگی قرار دادند. رئیس جمهوری اوکراین از مقامات واشنگتن به خاطر اعمال تحریم‌های ضدروسی تشکر کرده و خواستار افزایش اعمال فشارها بر مسکو به منظور آزادسازی اسرای اوکراینی شد.

نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور اوکراین روز گذشته در مصاحبه‌ای با روزنامه «گاردین» اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین را افزایش دهد تا نیروی دریایی و پدافند هوایی این کشور برای دفاع در برابر اقدامات تهاجمی از سوی روسیه تقویت شوند.

این در حالی است که مقامات مسکو بارها نسبت به طرح آمریکا برای ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به اوکراین هشدار داده و یادآور شده‌اند این اقدام نه تنها کمکی به حل و فصل بحران در این کشور نکرده، بلکه گامی در جهت افزایش وخامت هر چه بیشتر اوضاع در مناطق شرقی اوکراین خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار