خطبه های نمازهای جمعه این هفته استان بیشتر به مسائل هسته ای و حاشیه های آن تعلق داشت.این خطبه ها از گفتن سابقه فابیوس و کار خصمانه ای که با ایران کرده تا مساله حقوق بشری که فقط اسمش وجود دارد،را شامل می شود.
کد خبر: ۶۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱ 01 August 2015
تابناک فارس:

نباید کسی جرات اظهار نظر درباره برجام را نداشته باشد

آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه نماز جمعه این هفته شیراز بیان داشت:دولت با دقت مساله را پیگیری می کند و البته نباید فضای جامعه را به سمت و سویی برد که کسی جرات اظهار نظر درباره برجام را نداشته باشد.

آیت الله ایمانی بیان داشت: با توجه به اظهارنظرهای خصمانه دشمن پس از دستیابی به توافق در وین، باید از دامن زدن به اختلافات درونی پرهیز و موضع گیری دشمن را رصد و پاسخی هوشمندانه به این مواضع ارائه کرد.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به تهران نیز گفت: فابیوس بدترین مواضع را در طول مذاکرات علیه جمهوری اسلامی ایران را داشت، او همان کسی است که در دوران نخست وزیری اش خون های آلوده به ویروس ایدز به ایران روانه کرد و کشور از آن روز گرفتاری این بیماری مهلک شد.

آیت الله ایمانی اظهار کرد: با این وجود بزرگی، عظمت و ریشه دار بودن ملت ایران در سفر وزیر امور خارجه فرانسه مشاهده شد که او را با وجود سوابقی که ذکر شد به کشور خود راه می دهند و با احترام و میهمان دوستی، پذیرایی کردند و این مقایسه ای است بین ما و آنها.



نباید در تایید و رد توافق عجله کرد

خطیب نماز جمعه کازرون نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ‌‌گفت: بهره‌برداری سیاسی هر حزب و جناح از توافق هسته‌ای در انتخابات آینده علیه رقیب خود، خیانت است.
‌حجت‌الاسلام محمد خرسند ‌با اشاره به توافق هسته‌ای و تقدیر از هیئت مذاکره‌کنندگان ایران به‌ویژه وزیر امور خارجه اظهار داشت: این مذاکره فقط در حد جمع‌بندی مفاد توافق بوده و هنوز امضایی صورت نگرفته است، بنابراین سه ماه فرصت بررسی دارد پس نباید در تأیید یا رد آن عجله کرد.
امام‌جمعه کازرون از منتقدان توافق هسته‌ای درخواست کرد نقد خودشان از توافق را به‌ دور از هرگونه توهین و سیاه‌نمایی مطرح کنند تا بهانه به دست دشمنان ندهند.

خرسند تصریح کرد: دشمنان به بهانه هسته‌ای در پی دو دسته کردن مردم در موافق و مخالف توافق هستند بنابراین نباید به خواسته دشمن کمک کرد.



مقابل استکبار کم نیاوردیم

خطیب موقت جمعه لامرد خاطرنشان کرد: در مورد مسائل هسته‌ای رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که مواضع ما با استکبار عوض نشده است و کماکان در خط مبارزه با استکبار ایستاده‌ایم که به‌یقین نابود شدنی است چراکه باطل همیشه از بین‌رفتی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز با این بینش جامعه را هدایت و راهنمایی می‌کنند که مبارزه با شیطان و استکبار است و نباید در مقابل شیطان و استکبار کم بیاوریم.


حقوق بشر در دنیا و جود ندارد

حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه مرودشت در خطبه های نماز جمعه دیروز به دو نکته اساسی پرداخت.رونق اقتصادی و حقوق بشری که در دنیا وجود ندارد،مطالب خطبه های امروز را تشکیل می داد.
امام جمعه مرودشت در بخش دیگری از خطبه ها بیان کرد:آنچه که امروزدرمنطقه و جهان به چشم می خورد، چیزی جز پایمال کردن حقوق بشرو زنده شدن خشونت، جنایات و وحشیگری نیست و متاسفانه چیزی که مشاهده نمی شود، توجه به موضوع حقوق بشر است.

احمدی افزود:کجا هستند داعیه داران حقوق بشر دنیا که در قبال این همه جنایات ، کشتارهای وحشیانه و خونریزی هایی که در منطقه توسط دشمنان و به ویژه گروهک داعش ، تکفیری ها ، القاعده و ...رخ داده و می دهد، واکنشی نشان نمی دهند.

وی ادامه داد:چرا سازمان ملل در برابر کشتن زنان و کودکان و اعدام دسته جمعی توسط اعضای گروهک داعش که به اسم اسلام و قرآن دست به این جنایات بزرگ می زنند و همچنین جنایات آل سعود نسبت به مردم بی دفاع یمن ، سکوت کرده، آیا مردم کشورهای یمن ، سوریه و عراق بشرنیستند پس این سازمان کجا می خواهد حق این بشر را ازدست مستکبرین عالم و جنایتکاران دنیا بگیرد.
وی افزود:حل مشکلات اقتصادی باید از داخل کشورمان صورت گیرد و بدون شک دنبال کردن موضوع اقتصاد مقاومتی و رونق گرفتن تولید داخلی ، رافع بسیاری از مشکلات حوزه اقتصاد خواهد بود.

پشت خنده دشمنان مکری نهفته است

حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های نماز جمعه بیان داشت:
امروز دشمن رودرروی ما قرار نگرفته و گرگی در لباس میش خود را نشان می‌دهد و همان‌گونه که در قرآن نیز بیان ‌شده است، اعتماد به ستمگران و کفار باعث پشیمانی خواهد شد.

وی افزود: ارتباط با دشمن برای دفع شر او اشکال ندارد اما همگان باید بدانند دشمن خیرخواه ما نیست و به دنبال لحظه می‌گردد تا ضربه خود را به مصلحت و سربلندی ما بزند، به گونه‌ای که دوستی و لبخند آن‌ها نشانه صداقت نیست.

خطیب جمعه جهرم با هشدار به مسئولان بیان داشت: کسی دل‌خوش به خنده دشمن نشود که در پس این لبخندها برنامه‌های بسیاری دارند و اگر می‌بینید امروز وهابیت در شهر شما ملکی را که یک‌میلیارد تومان ارزش دارد به سه برابر قیمت می‌خرد، بدانید در پس ماجرا چیز دیگری است و باید همگی حواس خود را جمع کنیم.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، روزی یهودی‌های صهیونیست زمین را از فلسطینی‌ها می‌خریدند اما بعد از مدتی نیت پلید آن‌ها مشخص شد که چیزی جز اشغال سرزمین فلسطین نبود، به همین منظور امروز باید حواسمان باشد وهابیت به سر شهر شیعه‌نشین ما چنین نیاورد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار