در پی درخواست جمع کثیری از مردم لنجان صورت می‌گیرد
تابناک: مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: بنا به درخواست جمع کثیری از شهروندان شهرک شهید نامجو و کارکنان شرکت سهامی ذوب‌آهن مبنی بر دفن پیکر شهدای گمنام در این مکان‌ها با دفن 4 شهید گمنام غواص در این مجموعه‌ها موافقت شده است.
کد خبر: ۷۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 02 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، 28 اردیبهشت ماه سال جاری خبری مبنی بر کشف پیکر 270 شهید تازه تفحص شده که در آخرین مرحله تبادل شهدا از مرز شلمچه وارد کشور شدند، به گوش رسید اما در میان اتفاقی رخ داده بود که سبب شد احساس غرور ملی و هم‌نوایی گروه‌های مختلف در تکریم فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش در جامعه برانگیخته شود.

در میان شهدای تازه تفحص شده وجود پیکر مطهر 175 شهید غواص که با دستان بسته به درجه رفیع شهادت رسیده بودند حال و هوایی دیگر را در سراسر کشور به وجود آوردند چرا که در آن زمان نیز مذاکرات هسته‌ای در مرحله حساسی قرار داشت و این بزرگواران با دستان بسته پیامی بزرگ را برای مردم و مسئولان به همراه داشتند و با حضور خود تیتر اول رسانه‌های داخلی و خارجی شدند و این خود سبب تامل است که بازهم در مرحله‌ای کار برای کشور سخت شده بود شهدا به دادمان رسیدند و تئوری‌های شوم دشمنان ایران اسلامی را به خوبی نقش برآب کردند.

سید احسان میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان بیان کرد: بنا به درخواست جمع کثیری از شهروندان شهرک شهید نامجو صنایع دفاع و مدیران و کارکنان شرکت سهامی ذوب‌آهن مبنی بر دفن پیکر مطهر شهدای گمنام در این مکان‌ها سردار محمد باقرزاده مسئول کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با دفن شهدای گمنام در این مجموعه‌ها موافقت کرد.

وی افزود: بر همین اساس همزمان با تشییع 19 شهید غواص در استان اصفهان چهار نفر از این شهدای والامقام در شهرک شهید نامجو و شرکت سهامی ذوب‌آهن تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان جبهه را محلی برای عروج انسان‌های پاک به ملکوت اعلی دانست و تصریح کرد: با توجه به اشتیاق مردم شهیدپرور شهرستان لنجان به حضور شهدای گمنام در محل زندگی خود و تجدید میثاق با شهیدان دفاع مقدس از جمله شهدای خط‌شکن و غواص تازه تفحص شده مراسم تشییع در شهرهای 9گانه این شهرستان برگزار می‌شود.

وی حضور شهدای غواص را در شهرستان لنجان بسیار پرخیر و برکت دانست و اضافه کرد: حضور شهدای گمنام به ویژه شهدای تازه تفحص شده غواص حال و هوای دوران هشت سال دفاع مقدس را زنده و بازسازی کردند و به‌ نوعی رشادت رزمندگان را به تصویر کشیدند که این امر به خوبی نسل جدید ما با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا ایران اسلامی آشنا می‌کند تا همچون گذشته در راستای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت ثابت‌قدم باشند.

میرزایی ادامه داد: حضور شهدا در این برهه زمانی که مورد شبیخون فرهنگی دشمن قرار گرفته‌ایم می‌تواند برای نوجوانان و جوانان تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :