کلانتری با بیان اینکه حفظ حرمت وآبروی مردم به عنوان صاحبان وولی نعمتان مملکت بر همگی ما واجب می باشد،بیان کرد:مسئولان نظارتی دقت بیشتری در زمینه توزیع گوشت منجمد وکنترل گرانی های اخیر بازاربه خرج دهندتا خدای نکرده حق افراد محروم پایمال نشود.
کد خبر: ۷۰۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 26 January 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا: حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری امام جمعه موقت مرودشت در خطبه های این هفته خود ،ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی، یکی از مصادیق تقوی الهی را حفظ شئونات دینی واسلامی در جهت دوری از گناهان قلمداد نمود.
کلانتری پست ومقام های دنیوی را زودگذر دانست وافزود :مسئولان مراقب باشند که پست ومنصب ومقام های دنیوی همگی زودگذر بوده واین متامع دنیوی هیچ ارزشی نداشته وصرفا برای فریب انسان ها می باشد بنابراین باید تمامی حرکات وسکنات ورفتار ما برای رضای خداوند متعال وحل مشکلات مردم باشد.
خطیب جمعه موقت مرودشت در ادامه خطبه های خود ضمن اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان علمی واساتید دانشگاهی بیان داشت :طبق فرمایش معظم له ، شتاب حرکت علمی کشور نباید کاهش یابدو یا متوقف شودبلکه در تمامی زمینه ها باید به دنبال علم وعلم اندوزی باشیم.
وی با بیان اینکه برای فراگیری علم ،شاگردی کردن عیب وننگ محسوب نمی شود، تصریح کرد :برای فراگیری وکسب علوم مختلف در سطح دنیا در صورت نیاز باید علم را از غربی ها یادگرفته ولی در این زمینه باید مراقب باشیم که خدای نکرده افکار غربی ها بر ما مسلط نشود.
کلانتری افزود :خون بهای این نظام مقدس جمهوری اسلامی ،به شهادت رسیدن تعداد زیادی از فرزندان این مرز وبوم وجانبازی وایثارگری ومجروح شدن تعداد دیگری از آنان می باشد به همین خاطر،جوانان که آینده این مملکت در دست آنان می باشد باید در جهت حفظ دستاوردهای نظام وارزش های انقلاب با تمام توان در جهت فراگیری علم ودانش قدم گذارند.
خطیب جمعه موقت مرودشت در ادامه اظهار داشت: وضعیت معیشتی مردم از دغدغه های مقام معظم رهبری است و بارها به مسئولان در این خصوص تذکراتی را ارائه دادند.
وی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت فعلی مطلوب نبوده و هر روز شاهد نوسان قیمت و گرانی هستیم.
حجت الاسلام کلانتری افزود: با نظارت و کنترل بیشتر بر سطح بازارمی توان مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم کشور را حل کرد و هیچ مشکلی نیست که نتوان آن را رفع کرد.
کلانتری بخشی ازگرانی های موجود در سطح بازار را ناشی از مسائل تحریم وبخش دیگری از آن را نشات گرفته از افزایش قیمت ها خودسرانه برخی از فروشندگان کالا واجناس قلمداد نمود وافزود :قشر ضعیف جامعه با همان حقوق سابق به زندگی خود ادامه می دهند واین در حالی است که اجناس وکالاها در این مدت چندین برابر شده وتوان خرید مردم بشدت کاهش یافته است ومتاسفانه برخی از مغازه داران وفروشندگان اجناس بصورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت اجناس نموده واین خود نظارت بیشتر مسئولان تعزیراتی را در این زمینه طلب می نماید.
وی در خصوص واردات ۴تن گوشت منجمددر سطح شهرستان مرودشت ،بیان داشت :۴تن گوشت منجمددر جهت طرح تنظیم بازاردر شهرستان مرودشت وارد گردیده ولی متاسفانه یک عده از مردم در چندین نوبت اقدام به دریافت این بسته های گوشت نموده واین در حالی هست که یک عده از افراد مستمند وضعیف که دریافت گوشت منجمد ،حق طبیعی آنان می باشدبه دلیل عدم نظارت صحیح ،محروم می شوند.
کلانتری با بیان اینکه حفظ حرمت وآبروی مردم به عنوان صاحبان وولی نعمتان مملکت بر همگی ما واجب می باشد،بیان کرد:مسئولان نظارتی دقت بیشتری در زمینه توزیع گوشت منجمد وکنترل گرانی های اخیر بازاربه خرج دهندتا خدای نکرده حق افراد محروم پایمال نشود.
وی در ادامه واقعه ۵بهمن ماه سال ۱۳۶۰، شهر آمل را که کمونیست ها ومنافقان کوردل در جهت تجزیه طلبی شمال کشور اقدام به کشتار وخونریزی مردم بی گناه نمودندوبا برخورد وحضور به موقع پاسداران ومردم در این زمینه مواجهه شدند،را گرامی داشت .
کلانتری در ادامه فرا رسیدن آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی وسالروز ورود تاریخی امام راحل عظیم الشان انقلاب به میهن عزیزمان در ۱۲بهمن ماه را گرامی داشت وافزود :وظیفه همگی ما هست که از انقلاب خود با چنگ ودندان محافظت نموده ودر فضای توام با وحدت وهم دلی اجازه عرض اندام به دشمنان داخلی وخارجی نظام ندهیم .
وی در پایان ضمن اشاره به هفته مبارزه با سرطان (اول لغایت هفتم بهمن ماه ) اظهار داشت : در شرایط کنونی سرطان در سطح جامعه بیداد می کندو تعدادی از پزشکان جامعه اسلامی موفق به مراحل درمانی وعلاج این بیماری گردیده بنابراین مردم نیز، بایددر این زمینه مراقب بوده وضمن رعایت مسائل تغذیه ای وزیست محیطی خود در جهت ریشه کن نمودن این بیماری تلاش نمایند.
شایان ذکر است که قبل از خطبه های نماز،دکتر روح الله کریمی معاونت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مرودشت به ایراد سخنانی پیرامون بیماری سرطان وراه های علاج آن پرداخت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار