کد خبر: ۷۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 09 August 2015
عضو کارگروه خانه‌مسافر کشور گفت: خانه‌مسافرهای فاقد پروانه فعالیت گردشگری بسته می‌شوند.

یاسر علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به وجود 300 واحد خانه مسافر در این شهرستان اظهار کرد: خانه مسافرهای مذکور ظرفیت پذیرایی از 3 هزار مهمان را دارند.

وی با بیان اینکه خانه مسافرها برای اسکان و اقامت از سوی گردشگران مورد استقبال زیادی قرار دارند، افزود: بیش از یک‌هزار واحد خانه مسافر در شهرستان فومن برای اقامت گردشگران فعالیت دارند که تنها 300 واحد از آنها دارای پروانه بهره‌برداری و فعالیت هستند.

این مسئول با تصریح بر اینکه خانه‌مسافرها واحدهای همیار اقامتی هستند که با انتخاب گردشگران مورد استفاده و انتخاب قرار می‌گیرند، از برگزاری کارگروه خانه‌مسافر در شهرستان‌ها طبق تصویب کارگروه استان خبر داد.

وی گفت: کارگروه خانه مسافر در شهرستان‌ها به منظور تسهیل در طرح ساماندهی خانه‌مسافرها و افزایش سطح کیفی، امنیتی و آسایش گردشگران در واحدهای مذکور برگزار می‌شود.

علیزاده شناسایی واحدهای فاقد مجوز، ساماندهی و کنترل و نظارت بر آنها را از اولویت‌های کاری دانست و تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های اداری و اجرایی فومن در طرح ساماندهی خانه‌مسافرهای شهرستان، پویایی اقتصاد و ایجاد اشتغال در صنعت گردشگری فومن را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه خانه‌مسافرهای دارای پروانه فعالیت آموزش‌های مرتبط و لازم گردشگری را فرا می‌گیرند، تصریح کرد: خانه مسافرها از ظرفیت اقامتی بسیار بالایی برخوردار هستند و این ظرفیت می‌تواند برای شهرستان فومن فرصت‌های اقتصادی، اشتغال، توسعه و جذب سرمایه ایجاد کند.

عضو کارگروه خانه‌مسافر کشور با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی گردشگری در ورودی شهرها وظیفه راهنمایی و هدایت گردشگران به واحدهای مناسب را به‌عهده دارند، متذکر شد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر فومن سه دفتر اطلاع رسانی گردشگری در این شهر ایجاد می‌شود.

وی از برخورد قانونی و قاطعانه با خانه مسافرهای فاقد مجوز فعالیت گردشگری خبر داد و یادآور شد: خانه‌مسافرهای فاقد مجوز شرایط لازم پذیرش گردشگر را ندارند و باید از فعالیت آنها جلوگیری شود.

علیزاده یادآور شد: با ارائه خدمات مناسب در واحدهای دارای پروانه فعالیت، آسایش و امنیت مطلوبی را برای مهمانان فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به بسته شدن خانه‌مسافرهای فاقد مجوز و غیرمجاز از سوی نیروی انتظامی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و فرمانداری شهرستان فومن برای ساماندهی خانه‌مسافرهای شهرستان گام‌های مثبتی را برداشته‌اند.

این مسئول برگزاری کارگروه خانه‌مسافر در فومن را دارای اهمیت بالایی برشمرد و گفت: ماسوله و قلعه‌رود خان دو قطب بی‌نظیر گردشگری فومن و گیلان هستند که برای استفاده از ظرفیت‌ها و اقامت توریست‌های خارجی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی از فعالیت 12 هتل و مهمانپذیر در فومن خبر داد و خاطرنشان کرد: هتل‌های شهرستان فومن دارای 600 تخت هستند.

علیزاده با اشاره به ظرفیت اسکان 10 هزار نفر در روز در خانه‌مسافرهای فومن افزود: تجهیز و ارتقای سطح کیفی خانه‌مسافرها نیازمند همکاری مسئولان اجرایی شهرستان است.

وی با تصریح براینکه برای تجهیز و توسعه خانه‌مسافرها از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات پرداخت شده است، متذکر شد: تا ماه‌های آینده تسهیلات جدیدی به واحدهای خانه‌مسافر شهرستان پرداخت می‌شود.

عضو کارگروه خانه مسافر کشور به وجود مواهب زیاد الهی در غرب گیلان و منطقه فومنات اشاره کرد و یادآور شد: فومنات دارای ظرفیت گردشگری بسیار بالا و مکان‌های تاریخی، مذهبی و توریستی منحصر به‌فردی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار