کد خبر: ۷۶۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 24 July 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، جلسه کمیته بررسی سامانه‌های هوشمند ظهر امروز با حضور فرمانداران شهرستان بویراحمد و کهگیلویه و شهرداران به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد.

در این نشست هجیر افشون با انتقاد از تعلل شهرداری‌ها در عدم اجرای سامانه پایش تصویری گفت: قرار بود سامانه پایش تصویری شهرستان‌های بویراحمد و‌ گچساران تا پایان خرداد ماه نصب و راه‌اندازی شود اما علی‌رغم اینکه یک ماه از زمان تعیین شده می‌گذرد کار خاصی در این خصوص صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر وقت جلسه در این خصوص برگزار می‌شود باز همان صحبت‌ها و وعده‌های گذشته مطرح می‌شود.

 

وی عنوان کرد: شهرداری گچساران کار خاصی انجام نداده و مشکلات مالی را مانع اصلی عدم اجرای این طرح عنوان کرده است. البته این در حالی است که شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دو میلیاردی برای اجرای دوربین‌های پایش تصویری گچساران اختصاص داده است.

در ادامه فرماندار بویراحمد در خصوص سامانه پایش تصویری گفت: ۱۲ دوربین فعال در سطح استان وجود دارد،۱۰ دوربین در دست نصب است و ۱۳ دوربین در فاز دوم نصب می‌شود.

شاهرخ کناری عنوان کرد: سال گذشته اعتباری برای پایش تصویری و نصب دوربین‌های هوشمند شهرستان بویراحمد اختصاص داده شد امسال هم دو میلیارد اختصاص یافته اما  پیمانکار کار خاصی انجام نداده که انتظار می‌رود شهرداری یاسوج وی را خلع ید کند.

این مسوول با بیان اینکه نباید پیمانکار، کار را معطل کند، گفت: چرا پیمانکار یک سال است کاری انجام نداده، نصب دوربین‌های پایش تصویری مصوبه شورای تامین است و اگر اجرا نشود ما در فرمانداری بویراحمد به شدت با شهرداری برخورد می‌کنیم.

اما نیکبخت فرماندار کهگیلویه که در نشست امروز حضور داشت، گفت: در ابتدای سخنانم باید بگویم پناه می‌برم به خدا از قدرت پیمانکاران.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۰ نقطه در شهر دهدشت برای نصب سامانه پایش تصویری مشخص شده، گفت: سال گذشته اعتباری اختصاص داده نشد اما در سال جاری ۹۰۰ میلیون تومان برای نصب دوربین‌ در این ۱۰ نقطه مشخص شد.

در پایان سید محمدکاظم نظری که ریاست این جلسه را به عهده داشت با بیان اینکه کمبود اعتبار برای اجرای سامانه پایش تصویری در استان وجود ندارد ،گفت: ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به سه شهرستان بزرگ استان اختصاص داده شده است و مشکلی اعتباری وجود ندارد بلکه با مشکل مدیریتی مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: سامانه پایش تصویری در موضوع مهم ترافیک، مسائل امنیتی، و کمک به شهرداری‌ها نقش حیاتی دارند و با توجه به تاکید مقامات دولتی و وزارت کشور برای نصب این سامانه، زیبنده نیست کهگیلویه و بویراحمد فاقد سیستم پایش باشد.

این مسوول عنوان کرد: پیمانکاران موانع اجرای سامانه پایش تصویری هستند چراکه در موعد مقرر وظایف خود را انجام ندادند.دو شهرستان گچساران و بویراحمد به لحاظ اعتباری با مشکلی مواجه نیستند، تجهیزات دو شهرستان هم خریداری شده فقط مسائل اجرایی مانده که باید پیمانکار اجرایی کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ضرب‌‌الاجل برای آخر شهریور تعیین می‌کنیم و بعد از این تاریخ با کسانی که قصور کنند برخورد می‌شود.

این مسوول به بیان اینکه البته به لحاظ قانونی با پیمانکاران سر و‌کاری نداریم و طرف ما شهرداری‌ها به عنوان دستگاه‌های مسوول هستند، گفت: شهرداری‌ها ابزار کافی نظارت بر پیمانکار را دارند و اگر پیمانکاری کاهلی کند با ابزار قانونی و نظارتی برخورد کنند.

نظری عنوان کرد: شهرداران می‌توانند پیمانکاران را خلع ید کنند و پیمانکار جدید بیاورند، در نشست‌های گذشته اول تیرماه زمان بهره‌برداری اعلام شد و با همین تاکیدات بود که فرمانداران اعتبار گذاشتند و سازمان مدیریت کمک کرد که با توجه به تلاش‌های صورت گرفته انتظار می‌رود مسائل مدیریتی و ارتباط با پیمانکاران حل شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین دفتر فنی استانداری همانگونه که برای ترک تشریفات کمک کرد برای خلع ید پیمانکار با شهرداری‌ها همکاری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
کناری مثلا چه برخوردی میخواهی با شهرداری بکنی؟؟؟شهردار مرکز استان به مثابه حاکم شهره لطفا پرده دری نکن که پرده ات رو پاره میکنن
تو واون روباه مکار سرتون توی یه ابشخوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار