مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از اجرای سه فاز برای بهسازی خط انتقال چشمه «گل‌گل» خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 29 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مهندس افشین مظاهری با بیان اینکه بیش از 35 درصد از آب آب شرب جمعیت شهری ایلام از چشمه‌ی «گل گل» تامین می‌شود، اظهار کرد: مختل شدن پمپاژ آب در زمان جاری شدن سیل ، شکستگی‌های مکرر به دلیل قدمت بالا و فرسودگی خطوط انتقال مخصوصا در بخشی از خط انتقال که از فراز رودخانه فصلی «چاویز» عبور می کرد و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه بانبرز شهر ایلام بر روی مسیر خط انتقال آب از این چشمه به شهر ایلام از مهمترین مشکلات در ارتباط با این چشمه بود که امسال بعد از سال‌ها رایزنی، بهسازی چشمه و تعویض خط انتقال در سه فاز در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی در تشریح این فازها برای بهسازی خط انتقال چشمه گل‌گل ، گفت: در فاز اول بخشی از خط انتقال آب گل گل در منطقه بانبرز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال به طول 3 کیلومتر جابجا شد که این طرح با پیشرفت 90درصدی در دست اجرا است .

مدیرعامل آبفای ایلام تصریح کرد: فاز دوم طرح بهسازی چشمه‌ گل‌گل با اعتبار 45 میلیارد ریال شامل عملیات خاکبرداری و لایروبی چشمه ، تزریق بتن به کف و دیوارهای چشمه و تعویض 150 متر خط لوله 800 میلیمتری فولادی است که مدت زمان اجرای این طرح 6 ماه خواهد بود .

مظاهری گفت: در فاز سوم 1500 متر خط انتقال چشمه گل‌گل با اعتبار 30 میلیارد ریال در مدت زمان 6 ماه در جهت جلوگیری از قطعی یا افت فشار آب مناطق داخلی شهر ایلام، تعویض و نوسازی خواهد شد .

وی در تشریح اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری استان جهت تامین آب شهر ایلام، تصریح کرد: در یک سال گذشته، شرکت آب و فاضلاب شهری اقدامات زیربنایی و کارهای بزرگ و اساسی در راستای تامین آب پایدار شهر ایلام انجام داده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، مشکل کمی و کیفی آب مناطق تحت پوشش چشمه آب «گل‌گل» و حاشیه‌نشین شهر ایلام به طور کامل مرتفع خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: مشکل افت فشار آب شبکه در شهرک شهید کشوری(سرطاف)، پیچ آشوری و مجتمع تندگویان با حفر و تجهیز دو حلقه چاه در بلوار خرمرودی و سازمان فنی و حرفه ای حل شده است.

مظاهری با بیان اینکه مشکل تامین آب منطقه هانیوان و شهرک قائم شهر ایلام با وجود غیرمجاز بودن ساخت و سازها و قرارگیری در ارتفاع بالادست مخازن حل شده است، گفت: آبرسانی به پردیس دانشگاه فرهنگیان ایلام با اجرای خط انتقال به طول 1600 متر از دیگر فعالیت‌های این شرکت بوده است./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار