معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خبر داد:
زهرایی با بیان اینکه اجرای این طرح طی نیمه دوم اسفندماه تا پایان فروردین ماه اجرا می‌شود ، بر استفاده از قالب های متنوع متناسب با توانایی و علائق نوآموزان دوره پیش دبستان تاکید کرد و گفت : این طرح با هدف تقویت مهارت گوش دادن و سخن گفتن خلاق نوآموزان اجرا می‌شود و باید از هرگونه متن نوشتاری خودداری شود .
کد خبر: ۸۳۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 11 March 2020

 
در روزهایی که شیوع ویروس کرونا مهمترین موضوع روز کشور و جهان است ، تعطیلی مدارس باعث ایجاد تغییراتی در وضعیت آموزش دانش آموزان شده است که در این رابطه مسئولین و آموزگاران اقدام به اجرای برنامه های جایگزین کرده اند. استفاده از فضای مجازی ، رسانه های جمعی و برخی برنامه های جایگزین از جمله مواردی است که این روزها از طرف آموزش و پرورش به شدت در حال پیگیری است.
یکی از گروه های هدف در فرایند یاددهی _ یادگیری در آموزش و پرورش که از جایگاهی حساس برخوردار است ، گروه های نوآموز یا همان پیش دبستانی ها هستند که ظرافت کار با این گروه هدف ، بسیار مهم و موثر در "ورود با آمادگی لازم" به دبستان است.
معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در راستای ادامه آموزش این گروه از جامعه هدف ، اقدام به اجرای برخی برنامه ها از جمله طرح عید و داستان ویژه نوآموزان دوره پیش دبستان استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز کرده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح داستان نویسی ، داستان خوانی و داستان گویی برای نوآموزان دوره پیش دبستان در ایام تعطیلات نوروز ۹۹ خبر داد.
علی زهرایی با اعلام این خبر گفت : با هدف تقویت قوه خیال و تصور ، تجسم و حواس چندگانه و مهارت‌های مشاهده ، گوش دادن و گفتن خلاق و به منظور فراهم کردن فرصت تجربه و یادگیری در طبیعت به همراه خانواده با تاکید بر تقویت مهارت های ارتباطی ، مشاهده و تفکر خلاق از طریق قصه ، داستان و روایت ، طرح "عید و داستان" در تعطیلات نوروز ۹۹ برای نوآموزان دوره پیش دبستان استان برگزار می‌شود.
زهرایی با بیان اینکه اجرای این طرح طی نیمه دوم اسفندماه تا پایان فروردین ماه اجرا می‌شود ، بر استفاده از قالب های متنوع متناسب با توانایی و علائق نوآموزان دوره پیش دبستان تاکید کرد و گفت : این طرح با هدف تقویت مهارت گوش دادن و سخن گفتن خلاق نوآموزان اجرا می‌شود و باید از هرگونه متن نوشتاری خودداری شود .
وی ادامه داد : هنگام داستان خوانی از روی کتاب ، کودک تصاویر و نوشته‌هایی را می‌بیند و سپس به دلخواه تصاویر را نقاشی می‌کند و برای تصویر کشیده داستان جدید می سازد.
زهرایی افزود : همچنین در طرح "عید و داستان" ابتدا داستانی توسط والدین برای کودک تعریف می‌شود ، سپس کودک هر بخشی از آن را که دوست دارد یا در ذهنش مانده است را نقاشی می‌کند و یا بخشی از یک داستان را به صورت نمایش اجرا می‌کند. 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اظهار داشت : در این پروژه می‌توان شئ یا تصویری را به کودک نشان داد و از او خواست که قصه‌ای برایش بگوید.
وی ضمن اشاره به اینکه بیش از ۱۳ هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی استان در حال فعالیت می باشند گفت : آموزش و پرورش دوره پیش از دبستان به عنوان درون دادی حساس هم از نظر رشد کلی یک فرد و هم از نظر تاثیر در پذیرش و نگهداری کودکان در سطوح ابتدایی ، در سطح کلان مورد تاکید فراوان است .
معاون آموزش ابتدایی در پایان گفت : در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ تمام نوآموزانی که در مناطق روستایی کم جمعیت حضور داشتند و امکان تاسیس مراکز پیش دبستانی در چنین مناطقی وجود نداشت ، تحت پوشش مدارس چند پایه عشایری و روستایی قرار گرفتند و توانستیم با تلاش و همکاری وزارت آموزش و پرورش خدمات لازم ( فعالیت ، بازی و آموزش) را در راستای آماده سازی به این نوآموزان ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار