علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در نخستین همایش ملی اقتصاد هنر به شیراز سفر می کند.
کد خبر: ۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰ 26 February 2015

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نخستین همایش ملی«اقتصاد هنر ایران» روز شنبه 9 اسفند در تهران و یکشنبه 10 اسفند با حضور دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالارحافظ اداره کل فرهنگ وارشاد فارس، برگزار می‌شود.

این همایش ملی که فراخوان آن آبان ‌ماه امسال منتشر شد، با استقبال گسترده پژوهشگران روبه رو شد و در حالیکه 136 مقاله از میان آثار ارسالی به دبیرخانه پذیرفته شد، آثار پذیرفته شده در نهایت گزینش و در دو روز همایش ارائه می ‌شود.

برنامه سخنرانی نخستین همایش ملی اقتصاد هنر اعلام شد

در نخستین روز این همایش که در تهران برگزار می شود، علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر و علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.پس از آن محمدرضا مریدی، دبیر علمی این همایش گزارشی از روند برگزاری همایش ارائه می‌دهد و دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنران بعدی همایش است.

درادامه این همایش پروفسور «هانس ابینگ» عکاس، نقاش و استاد هنر دانشکده فرهنگ و هنر دانشگاه اراسموس روتردام در مورد کار با درآمد پایین هنرمندان به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

در پی آن نیز، لطفعلی عاقلی استاد دانشگاه تربیت مدرس روندها و گرایش و دورنمای اقتصاد هنر در ایران را بررسی می‌کند و سخنران بعدی سعید حبیبا، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران است که به بحث در حوزه کپی رایت و حقوق مالکیت هنری خواهد پرداخت و حمیدرضا ششجوانی در زمینه ساختار و منطق بازار درهنرهای معاصر مطالبی را ارائه می دهد.

در پایان روز نخست همایش نیز نشست«هنرگردانی و مجموعه‌داری در ایران» با سخنرانی ناصر فکوهی، انسان‌شناس هنر و مظفر رویایی برگزار می‌شود که در آن گالری‌های فعال تهران و مجموعه‌داران حضور خواهند داشت.

سخنرانی وزیر فرهنگ وارشاد در همایش ملی اقتصاد هنر

در ادامه این همایش ملی که در شیراز پیگیری می شود، یکشنبه دهم اسفندماه جاری دکتر بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس، دکتر سید محمد احمدی، استاندار فارس، دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمدرضا مریدی دبیر علمی همایش به ایراد مطالب و موضوع های مرتبط خواهند پرداخت.

همچنین پروفسور هانس ابینگ با رویکرد این مقوله که چرا هنرمندان فقیرند؟ مباحثی را مطرح و پس از آن دکتر میثم موسایی؛ رابطه دولت و اقتصاد هنر در ایران، دکتر خلیل ارجمندی؛ نقش اقتصاد خلاق در اقتصاد ملی، دکتر محمد رضا مریدی؛ سازوکار قیمت گذاری آثار هنری در ایران و مساله عدم تقارن اطلاعاتی در بازار هنر را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

این آیین با مطالب فرانسوا بنهامو درباره بازار نسخه های کپی به صورت ویدیو کنفرانس، فرنازکربلایی حسن با تحلیلی بر نقش اقتصادی تئاتر در ایران، زهرا شاکری نظریه اولین فروش آثار ادبی و هنری روزنه ای به فروش رقابت و مصرف کننده، مژده دالایی تجارت غیر قانونی میراث فرهنگی ایران و سازوکارهای کنترل آن و پس از آن نشستی برای پرسش و پاسخ ادامه می یابد.

نظام بانکی و رونق بخشی به بازار هنر با حضور نماینده بانک ها و نهادهای مالی، دکتر علی حسین صمدی؛ نگرشی سیستمی بر موانع و مشکلات بازار کالاهای هنری: کاربرد رهیافت پویایی شناسی سیستم، دکتر رضا صمیم؛ شناخت فضای اجتماعی تولید و مصرف هنر در ایران، زینب پوراسکندریان؛ با عنوان مقاله مزیت نسبی و توان رقابتی گبه ی دستباف ایران را ارائه می دهد و پس از آن نیز نوشین خانی قریه گپی تحلیل اقتصادی اِلمان ها و یادمان های هنری شهری، و در پایان جلسه پرسش و پاسخ اجرا می شود.

همایش ملی «اقتصاد هنر ایران» روز شنبه 9 اسفند در فرهنگستان هنر تهران آغاز و در ادامه آیین پایانی همایش یکشنبه دهم اسفندماه جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار خواهدشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار