احمدرضا احسانی از آغاز فراخوان سه برنامه ملی خبر داد و گفت: طی چند روز آینده فراخوان جشنواره شعر طنز، استنداپ و کاریکاتور با موضوع کرونا را در سطح کشور خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۴۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 28 April 2020
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از فراخوان سه جشنواره ملی شعر طنز، استنداپ و کاریکاتور با موضوع کرونا طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش فارس، احسانی در نشست خبری آنلاین اظهار کرد: در همه حوزه‌ها چه در برنامه‌های کلان و چه برنامه‌های معمول با پیشرفت کمی و کیفی مواجه هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییرات در چارت اداری اداره‌کل ارشاد بیان کرد: مبنا و رویکرد ما در اداره‌کل تغییر افراد نیست بلکه در ابتدای انتصابم هم گفتم که با برنامه پیش می‌رویم و با کسانی که با برنامه همراه باشند، با آن‌ها کار را ادامه می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه در نقاطی که احساس کنیم جا می‌مانیم، تغییر و تحولاتی خواهیم داشت گفت: در تغییرات هدف ارتقای شاخص‌ها و پیشبرد کار است و عامل دیگری دخیل نیست.

وی با اشاره به اینکه خارج از اداره‌کل نیرویی نخواهیم آورد افزود: قرار است جابه‌جایی‌ها در داخل اداره‌کل باشد و بر اساس مدرک تحصیلی و بهره‌وری جابجایی داریم.

احسانی خاطرنشان کرد: تلاش دارم تغییرات در یکی دو ماه آینده اتفاق بیفتد و دیگر تغییر نخواهیم داشت، بیشتر تمرکز ما در برنامه‌های پیش رو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا اداره‌کل ارشاد از اسفندماه ستاد فرهنگی کرونا را شکل داد بیان کرد: در فضای مجازی پویش کتاب و کتابخوانی برگزار شد و انجمن‌های ادبی نیز برنامه داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی به مناسبت میلاد امام زمان (عج) برگزار شد افزود: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد برنامه‌هایی از جمله اعزام ۱۲ گروه موسیقی و سرود در نقاط مختلف شهر و اجرای برنامه، برگزاری مسابقات مجازی، نورافشانی و... اجرا شد.

وی از آغاز فراخوان سه برنامه ملی خبر داد و گفت: طی چند روز آینده فراخوان جشنواره شعر طنز، استنداپ و کاریکاتور با موضوع کرونا را در سطح کشور خواهیم داشت.

احسانی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی نیز در حوزه قرآن داریم یادآور شد: با همکاری صدا و سیما، تشکلات قرانی، بنیاد قران و اوقاف برنامه‌های حوزه قرآن در نیمه دوم رمضان برگزار خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه انجمن نمایش و خوشنویسان نیز به شکل مجازی در حال انجام است افزود: گرانی کاغذ موجب شد فروش کتاب کمتر شود، اما در حوزه‌های مختلف طی روز‌های آینده آمار اقدامات گزارش داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پاسخ به سوالی مبنی بر قطع اشتراک روزنامه‌ها گفت: قطع اشتراک نداشتیم بلکه ساماندهی اشتراک مطبوعات را در دستور کار قرار دادیم، طی چند وقت اخیر شاهد از هم گسیختگی در اشتراکات بودیم که تلاش کردیم ساماندهی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هفته نامه‌ها نیز جنبه حمایتی را لحاظ می‌کنیم خاطرنشان کرد: نگاه ما در حمایت، نگاهی عادلانه در همه حوزه‌هاست.

احسانی با بیان اینکه در ایام کرونا کمیته اطلاع‌رسانی شکل گرفت بیان کرد: در این ایام تلاش کردیم اخبار از مراجع رسمی منتقل شود و اطلاع‌رسانی از ستاد کرونای استان را داشته و همچنین از انتشار اخبار کذب جلوگیری کنیم.

وی در پایان گفت: تولید محتوا در فضای مجازی نیز از سوی کمیته فرهنگی فاصله‌گذاری اجتماعی در سه حوزه اطلاع‌رسانی، آموزشی و سرگرمی صورت گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار