دبیر کارگروه پژوهش، مطالعات کاربردی و بازاریابی میز ملی صادرات صنایع دستی کشور گفت: باید بتوانیم با خلاقیت و پشتکاری که وجود دارد یک نسخه درمان شفا بخش برای عبور از شرایط فعلی طراحی و اجرا کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ 16 June 2020

ستار کیانپور گفت: اصفهان از لحاظ تولید و فروش شهر جهانی صنایع دستی است و در حوزه صنایع دستی در شرایط ایده آلی قرار دارد.

او ادامه داد: مهمترین مشکل و نیاز ما در حال حاضر ورود به بازار‌های جهانی است و به دنبال این هستیم که با ورود به بازار‌های جهانی صنایع دستی شاهد رونق هر چه بیشتر در این حوزه باشیم.

کیانپور بیان کرد: خوشبختانه میز ملی صادرات صنایع دستی کشور به اصفهان داده شده است از همین رو چهار گروه تخصصی در حوزه صنایع دستی تشکیل شد تا به صورت تخصصی به حوزه صنایع دستی ورود کنیم و مشکلات را مطرح و برای هر کدام راه حلی در نظر بگیریم.

او افزود: در شرایط سخت و پیچ تاریخی امروز نیاز ما به باهم بودن از همیشه بیشتر احساس می‌شود. از همین رو سعی کردیم این همدلی و همراهی را شکل دهیم. فعالان، دانشگاهیان و صاحب نظران حوزه صنایع دستی در جلسات مختلف حضور دارند و یکی از رسالت‌های مهم ما در این کارگروه این است که به کمک همدیگر امید را گسترش دهیم و بتوانیم با خلاقیت و پشتکاری که وجود دارد یک نسخه درمان شفا بخش برای عبور از این شرایط طراحی و اجرا کنیم.


کیانپور در خصوص رفع موانع حضور صادرکنندگان صنایع دستی در بازار‌های جهانی عنوان کرد: بخشی از مشکلات را باید حاکمیت مرتفع کند و بخشی دیگر برعهده تولید کنندگان حوزه صنایع دستی است؛ که اگر همت شود و همه مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند به این مهم نیز دست خواهیم یافت.

او در خصوص مشکلات فعالان حوزه صنایع دستی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در حوزه صنایع دستی طراحی محصول است. نیاز بازار‌های بین‌الملل یک نیاز تخصصی است و شعار ما «صنایع دستی برای زندگی است.»

کیانپور افزود: صنایع دستی باید وارد زندگی مردم شود و این یک راهبرد در حوزه تولید است. در همین راستا خانه خلاقیتی را پیش بینی کردیم که وظیفه دارد در بحث طراحی محصولات مورد نیاز خانواده‌ها فعال باشد و این محصولات و طراحی‌ها طی چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد و مردم یک تنوع جدید محصولی را در حوزه صنایع دستی شاهد خواهند بود.

او با اشاره به حمایت‌های دولت در حوزه صنایع دستی گفت: صنایع دستی یک صنعت پایه در کشور ما است. طبیعتاً حمایت‌هایی وجود دارد، اما به دلیل شرایط خاصی که در آن قرار داریم این حمایت‌ها کافی نیست. بایستی مسئولین همت بیشتری بگمارند تا در این شرایط ویژه (شیوع ویروس کرونا و تحریم ها) بسته‌های حمایتی موثرتر و هوشمندتر عمل شود.

کیانپور در پایان اضافه کرد: بزرگترین نیاز صادرکنندگان صنایع دستی در بحث انتقال پول است. نیاز داریم در این حوزه اقدامات مثبتی شود، چون هنرمند ما متخصص تولید و نهایتا فروش هستند و نیاز به یک بستری مناسب جهت مبادله تجاری و بین المللی است تا محصولات صنایع دستی ما در جهان به خوبی دیده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :