گزارش تابناک خوزستان از اقدامات تأمل برانگیز شهردار کارون در جلوگیری از خدمت رسانی به مردم؛
همه چیز از یک سفر یک روزه شروع شد! منطقه ی حاشیه نشینِ محرومی که حدود8سال پیش و در جریان سفر رییس جمهورِ وقت، بدونِ فراهم بودن زیرساخت ها و در تصمیمی عجولانه به یک شهرستان مستقل تبدیل شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 18 July 2020

تابناک خوزستان:

همه چیز از یک سفر یک روزه شروع شد! منطقه ی حاشیه نشینِ محرومی که حدود8سال پیش و در جریان سفر رییس جمهورِ وقت، بدونِ فراهم بودن زیرساخت ها و در تصمیمی عجولانه به یک شهرستان مستقل تبدیل شد.

 

 

شهرستان کارون که بدون طي كردن روال معمول وزارت كشور که یک دهستان باید به بخش، بخش به شهر و شهر به شهرستان تبدیل شود؛ حالا سال هاست که نام پرطمطراق شهرستان را با خود یدک می کشد اما هنوز هم همان منطقه محروم و بدون زيرساخت عمراني است که در بخش خدمات شهری نسبت به زمانی که شهرداری اهواز به آن جا خدمت رسانی می کرد؛ وضعی به مراتب وخیم تر پیدا کرده است و حتا در مواردی مردم را در برزخ بین منطقه بودن و شهرستان بودن سرگردان کرده است.

محدوده ی شهرستان کارون هم یکی از مسائلی است که هنوز محل بحث است و رأی قاطعی درباره آن صادر نشده است.

به گزارش تابناک خوزستان، در ابتدای سالِ جاری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، اعلام کرد که بنا بر توافقات صورت گرفته با مسئولین استانی، در محدوده ی پُلِ فولاد به سمت اهواز خدمت رسانی به عهده سازمان های اهوازی است و شهرداری کارون باید محدوده ی مرز اهواز تا شادگان را خدمات رسانی نماید.

 

 

 

پس از صحبت های نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و به رغم تعیین محدوده ای که در ابتدای شهرستان شدنِ کارون مشخص شده بود؛ شهرداری منطقه یک اهواز اقدامات تحسین برانگیزی در آن منطقه انجام داد که نواب حاجیان شهردار کارون پیگیر توقف آن بود که دلیل آن هنوز مشخص نیست!

نکته ی دیگر آن که اخیراً نیز مجوزی از سوی شهرداری کارون صادر شده تا در محدوده ی شهر اهواز، بخشی از آسفالت خیابانی که به تازه گی توسط شهرداری اهواز ایجاد شده را حفاری کند ...

 

 

نظر به تاکید نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و نیز مصوبه ی قانونی که در سال 91 درباره ی محدوه ی شهرستان کارون وضع شده است، این سوال مطرح می گردد که چرا شهرداری کارون تسلیم قانون نمی شود و از خدمت رسانی ادارات دیگر به این شهرستان امتناع می کند؟ آیا استفاده از منافعی چون عوارض صنایع فولاد که در حال حاضر در اختیار شهرداری کارون نیست، در این تصمیم گیری ها موثر بوده است؟..

 __________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار