اسماعيل کوثري:
نتيجه مذاکره بايد براي مردم و جامعه ملموس باشد تا بتوانيم بگوييم کاري انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 04 September 2015
اسماعيل کوثري،عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس،در ارزيابي خود از دستاوردهاي مذاکرات هسته اي به خبرنگار سياسي خبرگزاري آريا گفت: بر اساس گفته هاي تيم مذاکره کننده ما توانستيم مجوز غني سازي را به دست آوريم و تحريمهايي را که شوراي امنيت سازمان ملل تصويب کرده بود لغو شود اما نکته اين است که ما پيش از اين غني سازي را انجام مي داديم وغرب با اين توهم که جمهوري اسلامي به سمت ساخت بمب اتم حرکت مي کند کشورمان را تحت فشار قرار داده بود در حالي که ايران هيچگاه درصدد ساخت بمب اتم نبوده است.

نماينده مردم تهران افزود:اگر اين ها را موفق بدانيم به صورت آنچنان کار شاقي انجام نشده است که نتيجه اي براي جامعه بتواند داشته باشد و هنوز تحريمها که در بعد اقتصادي به گفته دولت قبلي و فعلي در اقتصاد ما تاثيرگذاشته است فعلا چيز ملموسي نديدم و در برجام هم لغو تحريمها به طور قطعي مشخص نيست بلکه بيشتر يک حالت تعليق تا 8 سال است . نتيجه مذاکره بايد براي مردم و جامعه ملموس باشد تا بتوانيم بگوييم کاري انجام شده است.

کوثري درباره اهداف آمريکا پس از توافق هسته اي عليه ايران اظهار داشت:آمريکا همواره بر عليه ايران توطئه کرده تا نظام را ساقط کند يا رفتار نظام را تغيير دهد. با توجه به اينکه تيم مذاکره کننده کشورمان صادقانه با آنها مذاکره کرده اما با صحبت هايي که اوباما و مسئولان آمريکايي مي کنند خباثت وتوطئه هايي را مي خواهند در بحث ايران مطرح کنند. بحث هسته اي يک موضوع اصلي براي آنها نبوده بلکه بيشتر به دنبال آن هستند که مسئله هسته اي را مستمسک قرار دهند تا بتوانند به اهداف اصلي خود برسند اما با هوشياري رهبري و مسئولين کشور اين مسائل هم به ديوار بسته خورده و به نتايجي که مي خواستند نخواهند رسيد.
منبع:آریا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار