مدیر کل آموزش و پرورش در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
این روزها و متاثر از شرایط کرونایی ، دغدغه اصلی اولیاء ، دانش آموزان و مسئولین متوجه شیوه بازگشایی مدارس در 15 شهریور مطابق با زمان اعلامی توسط وزیر آموزش و پرورش است .
کد خبر: ۸۹۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 24 August 2020
این روزها و متاثر از شرایط کرونایی ، دغدغه اصلی اولیاء ، دانش آموزان و مسئولین متوجه شیوه بازگشایی مدارس در 15 شهریور مطابق با زمان اعلامی توسط وزیر آموزش و پرورش است .
طی چند روز اخیر برخی اخبار ضد و نقیض از شیوه بازگشایی مدارس در سال جدید مطرح می شود اما آنچه که به صورت دقیق از مسئولین مرتبط یعنی مسئولین آموزش و پرورش در مصاحبه های مختلف منتشر می شود مصمم بودن وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس البته با هماهنگی کامل با ستاد مقابله با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی است.
نکته بسیار مهم و اساسی در خصوص شیوه بازگشایی مدارسی این است که شاهد روندی ثابت و شیوه ای یکسان در همه مناطق و حتی در طول سال نخواهیم بود به این معنی که سناریوهای بازگشایی در مناطق و حتی در روزهای سال ، متفاوت خواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام مصمم بودن مسئولین در بازگشایی مدارس در تاریخ اعلام شده یعنی 15 شهریور جزئیات آن را شرح داد.
هادی زارع پور در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : بازگشایی مدارس با پیش بینی 3 سناریو برنامه ریزی شده است به این صورت که در شرایط سفید که تقریبا نا محتمل است ، فعالیت ها به صورت عادی خواهد بود البته در این شرایط از فضای مجازی به عنوان فعالیت های تکمیلی در فرایند آموزشی استفاده خواهد شد.
زارع پور سناریوی دوم را با فرض شرایط زرد عنوان کرد و گفت : در این شرایط مدارس با جمعیت کم و عموما روستایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و هماهنگی کامل با ستاد مقابله با کرونا به صورت حضوری دایر خواهند بود و در مناطق و مدارس پر جمعیت دانش آموزان به دو گروه تقسیم شده و به صورت روزهای زوج و فرد در مدارس با فاصله گذاری و رعایت کامل پروتکل ها حاضر می شوند و عده ای دیگر در خانه به صورت غیر حضوری آموزش خواهند دید و این اقدام به صورت نوبتی خواهد بود.
وی سناریوس سوم را با شرایط قرمز عنوان کرد و افزود : در این شرایط آموزش به صورت کاملا غیر حضوری و با استفاده از فضای مجازی انجام خواهد شد.
زارع پور به چالش های پیش رو از جمله ، عدم ثبت سفارش کتاب و عدم ثبت نام برخی دانش آموزان ، هجوم دانش آموزان مدارس غیر دولتی به مدارس دولتی و مشکل فضای فیزیکی و کلاس درس در شهرستان بویراحمد هم اشاره کرد.
در فیلم زیر توضیحات کامل مدیر کل آموزش و پرورش را در خصوص یه وضعیت پیش بینی شده کرونایی در سه مقطع و برخی چالش ها از جمله ثبت سفارش کتاب و تبت نام برخی دانش آموزان تشریح شده است .
زارع پور در پایان درخواست هایی از اولیاء دانش آموزان داشت :
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار