کد خبر: ۹۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 09 September 2015
رشت - ایرنا - رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بزرگترین نهاد متولی امور قرآنی است، بر لزوم توزیع عادلانه بودجه قرآنی بین دستگاه های متولی تاکید کرد.
[رییس سازمان دارالقرآن کریم: بودجه قرآنی بین دستگاه ها عادلانه توزیع شود]

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی قره شیخلو روز چهارشنبه در جلسه معارفه مسوول جدید دارالقرآن استان گیلان و تجلیل از منتخبین مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت افزود: امکانات باید براساس ظرفیت ها، توانمندی ها و برنامه ها توزیع شود.
وی اظهار کرد: از افزون بر 80 میلیارد تومان اعتبار برای امور قرآنی در سال 93 ، فقط چهار میلیارد تومان به سازمان تبلیغات اسلامی اختصاص یافته این درحالیست که برخی دستگاه هایی که مسوولیت کمتری در ارتباط با قرآن دارند، بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار برای آنها اختصاص داده شده است.
قره شیخلو با اشاره به گستردگی وظایف و فعالیت های قرآنی این سازمان اضافه کرد: در حوزه قرآن، فعالیت و گستردگی سازمان تبلیغات به اندازه ای است که از مرکز تشکیلات تا دل روستاها، فعالیت داریم و فقط بیش از چهار هزار خانه قرآن روستایی تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی در کشور فعالیت می کنند که این، خود نشاندهنده نیاز به منابع بیشتر برای این فعالیت هاست.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت ارتقاء فعالیت های قرآنی گفت: جامعه از ما انتظار بیشتری برای قرآن و تکریم قرآن دارد.
رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) اولین معیارش برای واگذاری مسوولیت به افراد آشنایی با قرآن بوده، اظهار کرد: در زمان حضرت رسول، هرکس بیشتر با قرآن مانوس بوده، مرتبه بالاتری نزد ایشان داشته است.
وی درمان دردهای جامعه را در گرو پناه بردن به قرآن دانست و گفت: خواستن، تلاش و ایمان به خداوند سه شرط اساسی برای موفقیت در هر کاری است و مسوولان قرآنی نیز باید برای کارهایشان، این موارد را در نظر داشته باشند.
در پایان این مراسم حجت الاسلام پورشعبانعلی به عنوان مسوول جدید دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان معرفی شد.
حدود 36 موسسه قرآنی و 150 خانه قرآن روستایی و شهری در گیلان، تحت پوشش دارالقرآن کریم استان فعالیت می کنند.
مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت در گیلان، پنجم و ششم شهریورماه جاری با حضور 120 شرکت کننده برگزار شده بود که امروز (چهارشنبه) 12 نفر برگزیده تجلیل شدند.
مسابقات قرآنی کشوری تسنیم و تلاوت، آذرماه امسال برگزار و هفته آخر بهمن ماه، از برگزیدگان تجلیل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار