مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا از اجرای این طرح در 84 مدرسه استان و 540 کلاس درس خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 22 December 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هادی زارع پور در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا با اشاره به اجرای این طرح در 84 مدرسه استان اظهار داشت: اهمیت مقطع تحصیلی ابتدایی برکسی پوشیده نیست عامل توسعه هر کشور آموزش و پرورش است ومهمترین دوره تحصیلی در تمام نظامهای آموزش و پرورش جهان ، دوره ابتدایی است زیرا زیربنای توسعه در آموزش وپرورش است، و شکلگیری شخصیت و رشد همه جانبه فرد در این دوره، بیشتر انجام میشود.
زارع پور افزود : در بسته تحولی خوانا که یکی از غنی ترین بسته های ابلاغی از طرف وزارت آموزش وپرورش است تلاش خواهد شد مهارت های زبانی (خواندن ، نوشتن ، گوش دادن ، صحبت کردن)و مهارت اجتماعی ( ادب ، مسئولیت پذیری ، جرأت ورزی و......) در دانش آموزان تقویت شود و همچنین برنامه آموزش فعال زبان فارسی به کودکان دوره ی دبستانی بر اساس برنامه درسی جزء اهداف بسته تحولی خوانا می باشد.
وی گفت : دوره ی ابتدایی دوره ی شخصیت پروری است و همه ی ابعاد کودکان در این دوره شکل می گیرد و بنیاد ورفتار دانش آموزان در دوره ی ابتدایی صورت می گیرد.
زارع پور افزود: به منظور فراگیر بودن طرح ،مدارس دولتی ، غیردولتی ، شهری ، روستایی ، مستقل و چندپایه استان را گزینش وبعنوان مجری طرح انتخاب کردیم.
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت هم در نشست افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا استان گفت: ارتقای سطح مهارت های چهارگانه زبانی با رویکرد تلفیقی سه مؤلفه اساسی از مهارت های زندگی (مسئولیت پذیری، جرأت ورزی و ادب) از اهداف اصلی این طرح است ومدرسه خوانا در حقیقت فرصتی است برای بهتر زندگی کردن و از دلایل مهم اجرای برنامه بسته تحولی خوانا می توان به این مهم بسنده کرد که زبان و مهارتهای زبانی زیربنای فعالیت های فکری دانش آموزان است.

سید محمد حسین حسینی ادامه داد: از آنجا که دوره ابتدایی، دوره طلایی و پنجره فرصتهای آموزشی است در نتیجه با جدیت بیشتر در پیشرفت این طرح ملی که بر پایه رویکرد تلفیقی- مشارکتی بنا نهاده شده به پیش خواهیم رفت.
حسینی افزود : همه ما و کائنات یک وظیفه روشن داریم و آن این است که دنیا را تبدیل به جای بهتری برای زندگی کردن کنیم، "مدرسه خوانا" فرصتی برای ساختن معنایی با شکوه، ارزشمند و متعالی از زندگی برای خودمان، همه دانش آموزان و کشورمان است.
معاون آموزش ابتدایی هم استان گفت : آموزش مدیران و آموزگاران مدارس مجری طرح مدرسه خوانا بر اساس برنامه زمان بندی شده از تاریخ یکم دی ماه به مدت 5 روزبه صورت مجازی از بستر برنامه شاد با حضور همه ی مدیران و آموزگاران انجام خواهد گرفت.
علی زهرایی افزود : پرداختن به تعلیم و تربیت تمام ساحتی جزو اصول کاری دستگاه تعلیم و تربیت استان است ودر طرح مدرسه خوانا به دنبال آموزش مهارت های چهارگانه زبانی؛ خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به دانش آموزان هستیم و اگر این اتفاق رخ دهد تحولی در کیفیت آموزش و تعلیم و تربیت در مدارس رخ خواهد داد و آن تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که مدنظر سند تحول بنیادین نیز می باشد.
وی با پرداختن به ماهیت و فلسفه خواندن و انواع آن از منظر زبان شناسی تربیتی و روانشناسی و همچنین با اشاره به آموزش درست و روزآمد نوشتن به جای آزمون نوشتاری (املاء) و مهارت گوش دادن و سخن گفتن ، اظهار داشت : عناصر تشکیل دهنده ی خواندن ( درک مطلب و رمزگشایی کلمات) با عناصر تشکیل دهنده ی نوشتن ، سخن گفتن و خوب شنیدن در ارتباط می باشد.
زابلی پور رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی استان ورابط کشوری گفت: طرح مدرسه خوانا در 5 درصد مدارس استان بصورت پایلوت اجرا می شود، در این طرح 8 نفر بعنوان مدرس در دوره ی کشوری شرکت نمودند که آموزش مدیران و آموزگاران مجری طرح ونظارت بر مدارس مجری را در طول سال تحصیلی خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار