معاون آموزش ابتدیی شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک
عظامی : با توجه به اینکه وضعیت کرونا در شهرستان بویراحمد نارنجی می باشد در حال حاضر امکان برگزاری آزمون عملکردی در پایه های اول و دوم وجود ندارد و همچنان کلاسها و آزمون ها به صورت مجازی برگزار می گردد .
کد خبر: ۹۲۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ 27 December 2020


با توجه به شیوع کرونا و ایجاد شرایط ویژه در همه فعالیت های جامعه ، آموزش و پرورش هم در این زمینه همه فعالیت های خود خصوصا در بحث آموزش را مبتنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی قرار داده است . آموزش با استفاده از فضای مجازی ، تلویزیون و استفاده از درسنامه از جمله راه هایی است که عمده دانش آموزان از این طریق در فرایند آموزش شرکت می کنند .

پس از برگزاری کلاس ها با استفاده از روش های یاد شده ، برگزاری سنجش تحصیلی یکی از موضوعات بسیار مهم است که در این طمینه شرایط خاصی وجود دارد.

یکی از مقاطع بسیار مهم در فرایندهای مختلف آموزشی مقطع ابتدایی است که دو نکته مهم ارائه آموزش و سنجش دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خصوص برگزاری آزمون های پایه های مختلف مقطع ابتدایی اظهار داشت : برگزاری حضوری ارزشیابی تحصیلی در همه پایه های مقطع ابتدایی فقط در صورت وضعیت زرد و پس از اخذ مجوز کتبی از ستاد مدیریت بحران کرونا امکان پذیر است .
عباس عظامی با اشاره توصیفی بودن آموزش و ارزشیابی تحصیلی در مقطع ابتدایی افزود : دوره ی ابتدایی زمان مشخص برای ارزشیابی تحصیلی ندارد و این فرایند در طول سال تحصیلی انجام می شود که در شرایط عادی بخشی از ارزشیابی به آزمون های موسوم به مداد - کاغذی اختصاص می یابد اما با توجه به وضعیت کرونایی برگزاری چنین آزمون هایی بسیار سخت است و مستلزم مجوز از مراجع قانونی است .

عظامی ادامه داد : با توجه به این نکته که برای دانش آموزان در پایه های اول و دوم در درسهای ریاضی و فارسی (بخوانیم و بنویسیم ) آزمون عملکردی به صورت حضوری برگزار می شود ، هر زمان وضعیت کرونا در شهرستان بویراحمد به گونه ای باشد که ستاد مقابله با کرونا اجازه دهد برگزار خواهد شد .

وی افزود : در شرایط فعلی و با توجه به اعلام مراجع قانونی و تصمیمات آموزش و پرورش شهرستان که در راستای تصمیمات اداره کل آموزش و پرورش و ستاد استانی مقابله با کرونا است ، هیچگونه آزمون حضوری در مدارس ابتدایی سطح شهر و حومه شهر یاسوج برگزار نخواهد شد و همچنان همه فعالیت ها مبتنی بر فضای مجازی خواهد بود ضمن اینکه پوشه های الکترونیکی بخشی از فرایند سنجش دانش آموزان خواهد بود.

عظامی ادامه داد : در خصوص مدارس روستایی کم جمعیت بنابر تصمیم آموزش و پرورش شهرستان و اخذ مجوز از مراجع قانونی ، حضور دانش آموزان در مدارس با تعداد کم و تقسیم بندی زمانی همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی افزود : با توجه به این نکته که در مقطع ابتدایی سنجش و آزمون در نوبت های اول و دوم متمرکز نیست و برگرفته از عملکرد دانش آموز در طول سال تحصیلی است لذا در خصوص حضور دانش آموزان در مدارس روستایی هم آموزگاران فقط به بررسی تکالیف ، جمع بندی فعالیت های دانش آموزان در چند ماه گذشته و نهایتا برگزاری آزمون های مداد - کاغذی به عنوان بخشی از فرایند سنجش توصیفی ، خواهند پرداخت.

عظامی در تکمیل توضیحات این بخش از تصمیم آموزش و پرورش گفت : حضور دانش آموزان جهت برگزاری آزمون عملکردی در مدارس روستایی که از فضای مجازی بی بهره هستن محدود و به صورت تقسیم بندی چند نفری دانش آموزان و زمان حضور آن ها خواهد بود به این معنی که همه دانش آموزان همزمان در مدرسه حضور نخواهند یافت فقط در گروه های 2 تا 3 نفری در مدرسه حاضر می شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پایان گفت : بدیهی است که فعالیت های آموزشی مدارس ابتدایی مستقل و نیمه مستقل چه در شهر و چه در روستا با اولویت استفاده از فضای مجازی در صورت وجود امکانات و در غیر اینصورت استفاده از تلویزیون و درسنامه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
آخه چرا اینطور میگن ؟! الان دو هفته است به ما معلمین ابتدایی روستاهای بویراحمد اعلام کردن حتما باید برید کلاس و اجبار کردن . در حالی که هیچگونه مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده هم تحویل مدارس ندادن و حتی یک بار هم میز و صندلی ها ضدعفونی نمیشن .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
این حرفا چیه مدرسه بنده یه انبار با هیچ گونه امکانات حتی سرویس بهداشتی هم نداره اقایان اجبار می کنند که اگر به مدرسه نروید غیبت میخورید در صورتی که حداقل ۶۰ درصد از کتاب را به صورت حضوری تدریس کرده ایم و بچه های این مدرسه روستایی از سرما یخ زده اند اما به دلیل اجبار به برگزاری کلاسها و حضور در مدرسه هستیم بخدا این سرمایی که این بچه ها تحمل می کنند از هزاران کرونا هم خطرناکتره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار