رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان گفت: مقام سوم بخش کمانچه نهمین جشنواره موسیقی کشور به فاطمه ابرو فراخ از شهرستان سرایان رسید.
کد خبر: ۹۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 15 September 2015

محمود رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در نهمین جشنواره موسیقی جوان کشور که با حضور بزرگان موسیقی ایران و علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد در تالار وحدت تهران برگزار شد نماینده خراسان جنوبی حائز رتبه برتر شد.
وی با اشاره به ارسال هزار و 188 اثر به دبیرخانه شوراهای تخصصی، افزود: از این تعداد 771 اثر مربوط به بخش موسیقی ایرانی(دستگاهی)، 307 اثر مربوط به بخش موسیقی کلاسیک و 110 اثر مربوط به بخش موسیقی نواحی مختلف ایران بود.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان با بیان اینکه 339 موسیقیدان جوان به مرحله نهایی  جشنواره راه یافتند، تصریح کرد: 144 هنرمند جوان شامل 72 هنرمند در بخش موسیقی دستگاهی، 36 هنرمند در بخش موسیقی نواحی و 36 هنرمند در بخش موسیقی کلاسیک به عنوان برگزیدگان این دوره معرفی شدند.
رمضانی یادآور شد: هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش کمانچه و گروه سنی (الف) علی کهن کن از تهران را به عنوان نفر برتر برگزید، سامیار مطلبی کاشان از تهران رتبه دوم را بدست آورد و فاطمه ابروفراخ از شهرستان سرایان خراسان جنوبی در جایگاه سوم ایستاد.
وی خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره از نفرات برتر با  تندیس، لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای تجلیل به عمل آمد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار