خطبه هایی از جنس مردم
فصل مشترک خطبه های این هفته ائمه جمعه فارس انتقاد از حادثه سقوط جرثقیل و کشته شدن ده ها نفر در مسجدالحرام بود.ائمه جمعه فارس ضمن اشاره به بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود در اداره و مدیریت مراسم حج خواستار سپردن این مهم به شورایی متشکل از بزرگان جهان اسلام شدند.
کد خبر: ۹۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 19 September 2015

به گزارش تابناک فارس: فصل مشترک خطبه های این هفته ائمه جمعه فارس انتقاد از حادثه سقوط جرثقیل و کشته شدن ده ها نفر در مسجدالحرام بود.ائمه جمعه فارس ضمن اشاره به بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود در اداره و مدیریت مراسم حج خواستار سپردن این مهم به شورایی متشکل از بزرگان جهان اسلام شدند.

کالای داخلی مصرف کنید

امام جمعه موقت لارستان ترویج فرهنگ افتخار به خود، استفاده از نیروهای درونی و مصرف کالای داخلی را از نیازهای حیاتی کشور معرفی کرد و گفت: استفاده از کالای داخلی سبب رونق اقتصادی و اشتغال جوانان ایرانی ‌می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد رمضانی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با تأکید بر اصل حفظ استقلال کشور، افزود: انگلیسی‌ها در دوران ملی شدن صنعت نفت، ایرانی‌ها را با تمسخر می‌نگریستند و سعی داشتند با تحقیر ملت ایران استبداد خود را همچنان بر ملت ایران تداوم بخشند.

امام جمعه موقت لارستان اعتماد و اتکا به نیروها و منابع داخلی را از اصول مهم و اساسی پیشرفت و استقلال کشور دانست و تصریح کرد: نباید با دید تنگ نظرانه عده‌ای غرب‌زده، اعتماد به نفس جوانان را زیر سوال ببریم و همه چیز خود را وابسته به غرب بدانیم.

وی ترویج فرهنگ افتخار به خود، استفاده از نیروهای درونی، مصرف کالای داخلی را از نیازهای حیاتی کشور معرفی و خاطرنشان کرد: استفاده از کالای داخلی سبب رونق اقتصادی و اشتغال جوانان ایران اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ و مراجع تقلید همواره اعتقاد خاصی به مصرف کالاهای داخلی داشتند، تصریح کرد: تأکید بزرگان ما براستفاده از کالای تولید ایرانی و ایجاد کارآفرینی برای ایرانیان است.

‌رمضانی با تبریک آغاز بازگشایی مدارس در آستانه ماه مهر، عنوان کرد: معلمان می‌توانند با رفتار و گفتارشان، ادب و متانت، صداقت، احترام به بزرگتر، تکریم پدر و مادر را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

امام جمعه موقت لارستان با استناد به روایتی از امیرالمومنین(ع)، گفت: آن کس که بداخلاق است از مسلمانی فاصله گرفته و باید با مأنوس کردن او به قرآن و حدیث، در رها شدن از نابه‌هنجاری به او یاری رساند.

مسئولان آل سعود لیاقت اداره خانه خدا را ندارند

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به حادثه اخیر مکه مکرمه و کشته و مجروح شدن زائران بیت الاحرام تصریح کرد: آل سعود کفایت اداره و مدیریت خانه خدا و زائران کعبه را ندارد .

خطیب جمعه شیراز همچنین با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها، خواستار مشارکت گسترده مردم در این جشن برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت شد.

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن بیست و هفتم شهریور ماه روز شعر و ادب پارسی اشاره کرد و گفت : تاریخ شعر فارسی باید برای نسل جدید هم بازگو شود تا اشتیاق جوانان برای یاد گیری اشعار اصیل فارسی زیاد شود و نکات پند آموز شاعران را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

انتقاد از تأخیر در ساخت بیمارستان امام علی

خطیب نماز جمعه کازرون با انتقاد از مسئولان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از بدقولی در افتتاح بیمارستان آموزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، گفت: از دو سال پیش، همراه با نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان پیگیر افتتاح این دانشگاه که ساخت بنای آن تمام‌شده و منتظر ارسال تجهیزات است هستیم و مقرر شده بود در ایام دهه فجر سال گذشته این مهم صورت گیرد اما نشد و به تعویق افتاد و هنوز چیزی به آن اضافه نشده است.

خرسند بابیان اینکه افراد باید نسبت به قولی که می‌دهند، وفادار باشند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و مردم منطقه نیاز مبرم به این بیمارستان دارند.

خطیب نماز جمعه کازرون با تسلیت شهادت زائران ایرانی که براثر سقوط جرثقیل در مکه به شهادت رسیدند، تصریح کرد: این حوادث بیانگر بی‌لیاقتی، بی‌کفایتی و سوءمدیریت آل سعود است.

خرسند با انتقاد از عملکرد حکومت آل سعود در مدیریت بحران پیش‌آمده، بیان داشت: در 30 سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در ایام حج براثر ازدیاد جمعیت یا حوادث دیگر در مکه جان به جان‌آفرین تسلیم کرده‌اند که نشان می‌دهد آل سعود شایستگی مدیریت حرمین شریفین را ندارد.

وی بابیان اینکه آل سعود برای جان مردم و زائران، ارزشی قائل نیست، گفت: در حادثه اخیر چه‌بسا اگر نیروهای امدادی به‌جای اینکه با تأخیر دو  یا سه‌ساعته بر سر صحنه حضور می‌یافتند و زود‌تر خود را رسانده بودند، شاهد این تعداد کشته‌ نبودیم.

امام‌جمعه کازرون افزود: سازمان کنفرانس اسلامی و علمای جهان اسلام باید در این قضیه ورود کرده و مدیریت حرمین شریفین را به دست شورایی متشکل از افرادی که موردقبول جهان اسلام هستند، بسپارند.

حاجی واقعی کسی است که حلال و حرام را رعایت کند/دود اختلاف مدیران مرودشت به چشم مردم می رود/فرماندار مرودشت را زودتر تعیین کنید

امام جمعه موقت مرودشت در بخش دیگری از خطبه ها به دهه ذی الحجه و برگزاری مناسک حج اشاره کرد و گفت: حاجی واقعی کسی است که پس از به جا آوردن مناسک حج، حلال و حرام خداوند در زندگیش معنا داشته باشد و از مسیر اشتباه گذشته خود دوری کند و خداوند را در تمام امور زندگی خود مد نظر قرار دهد و مسیر عدل الهی را در پیش گیرد.

امام جمعه موقت مرودشت در قسمت دیگری از خطبه ها اظهار کرد: با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید، شایسته است مردم نیک اندیش و خیر با مشارکت در جشن عاطفه ها به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت کمک کنند تا آنان نیز سال تحصیلی را با خیالی آرام و بدون دغدغه شروع کنند.

کلانتری، همچنین خواستار اتحاد و همدلی مسوولان شهرستان مرودشت در اجرای امور شد و گفت: نباید مسوولان این شهرستان به دنبال مسایل اختلاف انگیز باشند زیرا دود این اختلافات بیشتر از همه به چشم مردم خواهد رفت.

وی همچنین از مسوولان استان فارس خواست برای انتخاب فرماندار شهرستان مرودشت اقدام مقتضی انجام دهند.

استاندار مسائل را به خوبی درک می کند

خطیب جمعه لامرد در مورد حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام عربستان تصریح کرد: رژیم آل سعود کسی نیست که بتواند حرمین شریفین را اداره کند و تاکنون بیش از 7 هزار نفر در حوادث گوناگون مکه از بین رفته‌اند و به شهادت رسیده‌اند و این بی‌کفایتی آل سعود در اداره حرم شریفین را نشان می‌دهد.

هاشمی‌شهیدی اضافه کرد: در این حادثه ناگوار آل سعود پیش‌بینی‌های لازم نکردند و بی‌لیاقتی خود را نشان دادند و پس‌ازآن مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفتند و اعلام کردند که به علت طوفان شدید بوده و این در حالی است که کار خودشان را به‌صورت دقیق و بر اساس استانداردهای لازم انجام نداده بودند و تنها به فکر ریاست خود هستند و فقط می‌توانند مردم بی‌گناه یمن را بمباران کنند.

وی با اشاره به سفر چند روز اخیر استاندار فارس به لامرد بیان داشت: استاندار فارس مسائل و مشکلات را به‌خوبی درک می‌کند و بعضی‌ها نیز اعتراض کردند که البته دیگر انجام این شیوه اعتراض‌ها جواب نمی‌دهد و استاندار فارس میهمان ما به‌عنوان نخستین شهرستان جنوبی در فارس بود زیرا امروز لامرد آبادترین نقطه در جنوب این استان محسوب می‌شود که با تلاش و وحدت و همدلی مسئولان و مردم صورت گرفته است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
ال "ص"عود؟!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار