استاندار همدان با اعلام اینکه توانایی کشت فراسرزمینی توسط کشاورزان همدان در غنا وجود دارد، گفت: چشم‌انداز همکاری همدان و غنا در زمینه معدن و کشاورزی مساعد است.
کد خبر: ۹۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 20 September 2015
استاندار همدان با اعلام اینکه توانایی کشت فراسرزمینی توسط کشاورزان همدان در غنا وجود دارد، گفت: چشم‌انداز همکاری همدان و غنا در زمینه معدن و کشاورزی مساعد است.

به گزارش فارس؛ محمدناصر نیک بخت در نشست با رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس غنا اظهار داشت: تصمیماتی که رئیس اتاق بازرگانی همدان در ارتباط با مراودات و تعاملات اقتصادی با غنا اتخاذ کنند مورد حمایت مدیریت استان همدان نیز هست.

وی خطاب به رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس غنا گفت: متاثر شدم از اینکه دیر به سمت ایران آمده‌اید، وگرنه تاکنون تولیدکننده بسیاری از محصولات بودید.

نیک بخت با اشاره به اینکه غربی‌ها ماهیگیری یاد نمی‌دهند و فقط دنبال فروش ماهی هستند، تصریح کرد: اما ایران اینگونه نیست و خالصانه به طرف‌های تجاری خود کمک می‌کند.

استاندار همدان عنوان کرد: قرار نیست در برابر غنا ایران همیشه صادرکننده باشد، اما تا سه سال باید از محصولات تولید ایران استفاده کنید تا روند انتقال تکنولوژی به غنا انجام شود.

وی با اعلام اینکه به طور قطع یکی از نیازهای عمده غنا محصولات غذایی است، گفت: با وجود زمین‌های حاصلخیز در غنا، می‌توانیم محصولاتی را توسط کشاورزان استان همدان در غنا کشت کرده و پس از آن نیز صنایع تبدیلی غذایی در کنار این کشاورزی ایجاد کنیم.

نیک بخت با بیان اینکه چشم‌انداز همکاری بین استان همدان و غنا در زمینه کشاورزی و معادن مساعد بوده و کارشناسان متخصص و با تجربه استان همدان می‌توانند در غنا به فعالیت بپردازند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در زمینه حمل و نقل دریایی نیز می‌توان ضمن انتقال تکنولوژی، محصول نهایی را نیز به غنا صادر کنیم، تصریح کرد: در ساخت و ساز هم امکانات و متخصصان فراوانی در استان همدان وجود دارد که می‌توانیم در این زمینه نیاز کشور غنا را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی توافقات بین غنا و استان همدان نیازمند تصمیمات محکم، موثق و مورد تایید دوجانبه است، عنوان کرد: اتاق بازرگانی استان همدان به عنوان پارلمان بخش خصوصی در این زمینه هر تصمیمی بگیرد مورد تایید استان نیز هست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار