دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: احتمال وقوع موج پنجم کرونا در اثر ویروس جهش یافته کرونای دلتا وجود دارد.
کد خبر: ۹۷۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵ 30 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهزاد خوانساری نژاد افزود: در اوایل هفته حدود ۶ مورد کرونای دلتا در مجموعه شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک شناسایی شده و تاکنون بالغ بر ۲۰ مورد شناسایی شده است که به احتمال قوی تعداد کرونای دلتا بیشتر از این عدد باشد.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه نوع دلتا حدود ۵۰ درصد عفونی تر از نوع آلفا و ۱۰۰ درصد مسری تر از نوع چینی بوده، احتمال رخداد پیک پنجم کرونا با نوع دلتا وجود دارد.
وی ادامه داد: در استان های همجوار استان مرکزی مثل قم و اصفهان، تعداد موارد شناسایی شده نوع دلتا رو به افزایش است، بنابراین حتما مردم استان باید جدی تر و سختگیرانه تر از قبل در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند.
وی تاکید کرد: در دو آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی از جمله آزمایشگاه کلینیک امام رضا(ع) و بهسان، امکان تشخیص انواع ویروس کرونا؛ دلتا، آلفا(سوش انگلیسی)، بتا(نوع آفریقای جنوبی)، گاما(نوع برزیلی) با بهترین و بروزترین تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد.
دکتر خوانساری نژاد اضافه کرد: در نقل قول از بعضی منابع علمی، نوع دلتای کرونا ویروس در برابر پاسخ آنتی بادی ایجاد شده برخی واکسن ها از خود مقاومت نشان می دهد و ممکن است منجر به بستری طولانی مدت افراد در مراکز درمانی شود، بنابراین نیاز است شهروندان نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران کوشاتر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار