ویروس کرونا از زمان پیدایش، زیست آدمی را با چالش و مخاطراتی مواجه و هر بار به یک نوع و یک شیوه و یک نام ظهور و بروز پیدا می کند که هماره مشتق شده ی همان کووید ۱۹ می باشند.
کد خبر: ۹۷۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 04 July 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی ::ویروس کرونا از زمان پیدایش، زیست آدمی را با چالش و مخاطراتی مواجه و هر بار به یک نوع و یک شیوه و یک نام ظهور و بروز پیدا می کند که هماره مشتق شده ی همان کووید ۱۹ می باشند.

علم بشریت در برابر این پدیده خاص علیرغم دست یابی به واکسن آن اما به طور قطع به یقین هنوز موفق به درمان قطعی آن نشده و هنوز هم به همان روش پیشگیری ارجاع و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توصیه می کنند.

ویروس دلتا گونه جدیدی از کووید ۱۹ است که بر اساس حرف چهارم از الفبای یونانی نامگذاری و در بسیاری کشورها خصوصا کشورهای همجوار ما اپیدمی شده و کارشناسان تنها درمان آن را پیشگیری عنوان کرده اند.

کشور ما نیز از زمان درگیری با این ویروس روش پیشگیری بهداشت جهانی را در پیش و با گذراندن چند پیک از آن اینک در آستان پیک پنجم و در معرض تهدید این گونه جدید (دلتای هندی) قرار دارد.

پروژه واکسیناسیون هر چند با تاخیر و به کندی و با درصد محدودی در کشور در حال انجام است لکن همانطور که اشاره شد با وجود واکسیناسیون تنها راه مقابله با این ویروس ناشناخته همان رعایت پروتکل های بهداشتی است.

از طرفی باید اذعان داشت که طولانی شدن عمر این ویروس و گذشت بالغ بر دوسال مبارزه با آن خستگی و فرسودگی را در پی و رعایت دستورالعملها به همان سبک و سیاق گذشته را با مشکل مواجه و دیگر نمی توان مردم را از انجام کارهای روزمره و برگزاری مراسمات مختلف برحذر داشت اما باید پذیرفت که راه در امان ماندن دوری گزینی از کانون خطر است .

فلذا همانطور که اشاره شد با وجود انجام واکسیناسیون در دنیا استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را از ضروریات دانسته و بر آن تاکید کرده اند؛ بنابراین تنها روش مقابله با این ویروس همان روش اولیه (آلفا) یعنی استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است که در کنار آن می توان حتی المقدو از رفتن به مکانهای پر جمعیت و مراکز و مناطق آلوده خودداری کرد تا از این پیک نیز با صحت و سلامت عبور کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار