کد خبر: ۹۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 20 September 2015
با توجه به تاکید دین مبین اسلام بر تقویت بنیان خانوادگی و روابط عاطفی و صمیمانه اعضای خانواده با یکدیگر، تعطیلات پایان هفته به کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمک شایانی می‌کند و فرصت بیشتری را برای رسیدگی به دغدغه‌ها و نیازهای فرزندان در اختیار والدین قرار می‌دهد.

لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها پیوست مطالعات اجتماعی نداشته و بی‌شک تاثیرات و تبعات منفی در این بخش به همراه خواهد داشت. از مهمترین تبعات منفی این موضوع ایجاد تناقض بین تعطیلی مدارس و دایر بودن ادارات است که این موضوع موجب بلاتکلیفی کودکان پرسنل می‌شود.

زندگی در کلانشهرها تاثیر منفی بر روح و روان شهروندان می‌گذارد. مشکلات اقتصادی و تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ همچون کرج و تهران مردم را به زندگی در فضای بسیار محدود خانه‌های آپارتمانی سوق داده و چنانچه فرصت لازم برای حضور آنها در طبیعت و بهره‌مندی از فرصت سفرهای کوتاه به نقاط گردشگری کشور مهیا نشود، قطعا جامعه با بحران‌های هویتی و چالش‌های روان‌شناسی مواجه می‌گردد که تاثیر منفی آن کلیه شئون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و... را در بر می‌گیرد.

اگر تنها مزیت تعطیلی ادارات و شهرداری‌های استان البرز در روزهای پنج‌شنبه تقویت و استحکام بنیان خانواده‌ها باشد، این موضوع آنقدر اهمیت دارد که مسئولان ارشد استانی با تکیه بر آن نسبت به تصمیم‌‌گیری مثبت پیرامون مطالبه جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، مسئولان، کارشناسان، نخبگان و دلسوزان درباره بازگشت به مصوبه تعطیلی روزهای پنج شنبه اقدام کنند.

مسئولان با عنایت به تاثیر مثبت این تصمیم در کاهش هزینه‌های جاری، افزایش بهره‌وری سازمانی، استحکام بنیان خانواده، رونق صنعت گردشگری، تقویت اشتغالزایی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و... در اسرع وقت نسبت به تعطیل اعلام کردن روزهای پنج‌شنبه برای کارکنان دولت و شهرداری‌ها اقدام کنند.

علی حاج کاظم رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار