فرماندار خرم‌آباد بر توسعه مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای در جهت ارتقای اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: مهارت‌های تخصصی نیاز جوانان آموزش داده شود، ضمن اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت این قشر از جامعه توسط نهادهای فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۸۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷ 09 August 2021

به گزارش تابناک لرستان به نقل لز خبرگزاری فارس، جعفر طولابی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان، ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار،‌ اظهار کرد: جوانان اصلی‌ترین و مهمترین سرمایه اجتماعی یک جامعه محسوب می‌شوند، به همین منظور و در راستای ارتقای جایگاه این قشر ستاد ساماندهی در سطح ملی و استانی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا اگرچه محدودیت‌هایی در برگزاری برنامه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان ایجاد شد، با این وجود طی این مدت فعالیت‌های خوبی لز سوی برخی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته است.

فرماندار خرم‌آباد، ایجاد اشتغال و تامین مسکن را مهمترین مطالبه جوانان برشمرد و افزود: تهدیدهای اجتماعی از جمله آسیب‌های ناشی از توطئه و نقشه.های دشمنان امروزه از اصلی‌ترین موانع پیش‌روی جوانان است، از این‌رو از همه ظرفیت‌ها برای ساماندهی امور جوانان باید استفاده کرد.

طولابی بیان داشت: تشکل‌های مردمی، تشکل‌های تعاونی و سمن‌ها ظرفیت خوبی هستند که می‌توانند در تحقق این مهم کمک بسزایی ایفا کنند، همچنان‌که برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی به همراه ایجاد شور و نشاط می‌تواند از اثرات مثبت این تشکل‌ها باشد.

وی بر توسعه مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای در جهت ارتقای اشتغال جوانان تاکید و تصریح کرد: مهارت‌های تخصصی نیاز جوانان آموزش داده شود، ضمن اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت این قشر از جامعه توسط نهادهای فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار خرم‌آباد ادامه داد: ورزش و جوانان با همکاری سازمان‌های تبلیغات و شهرداری برنامه‌های لازم برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را تدوین کنند.

طولابی با تاکید بر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با اولویت جوانان، گفت: ایجاد اشتغال از مهمترین نیازهای این قشر فعال جامعه است، از این رو بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات جهت تحقق این مهم را در اولویت قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار