با حضور مسئولان استانی؛
نگارخانه زنده یاد «بهمن نظری» در شهرستان چرداول به عنوان سومین نگارخانه استان ایلام افتتاح شد.
کد خبر: ۹۸۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ 28 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ ظهر روز جمعه در هفته دولت و با حضور فتاحی معاون سیاسی استاندار، امام جمعه چرداول، خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، استاد صندوق آبادی قائم‌مقام انجمن خوشنویسان ایران نگارخانه زنده یاد بهمن نظری در مجتمع فرهنگی شهر سرابله گشایش یافت‌.

در آیین گشایش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه تمرکز ما در مدیریت فرهنگی استان در چهار سال گذشته بر روی توسعه زیرساخت‌های تخصصی بوده است، مطرح کرد: این زیرساخت‌ها راه را برای ادامه حرکت اصحاب فرهنگ و هنر باز می‌کند و امیدواری را در میان آنها به وجود می‌آورد، نگارخانه زنده یاد بهمن نظری سومین نگارخانه‌ای است که طی مدت اخیر در استان افتتاح می‌شود.

عمران خودآموز بیان داشت: ایجاد و فراهم سازی زیرساخت‌های حوزه فرهنگ، مقدمه‌ای برای جهش در دیگر حوزه‌ها است و باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: به رسم و سنت دیرینه پاسداری و قدرشناسی از بزرگان و نام آوران، نامگذاری زیرساخت‌های فرهنگی به نام مشاهیر و هنرمندان استان گامی کوچک در انجام وظیفه ما است، از این رو نخستین نگارخانه استان به نام استاد علی اشرف صندوق آبادی و نخستین تماشاخانه تخصصی تئاتر استان به نام زنده یاد علی باسره نامگذاری شد.

وی تاکید کرد: جایگاه و کارنامه هنری زنده یاد بهمن نظری ما را بر آن داشت تا نخستین نگارخانه شهرستان چرداول به اسم این هنرمند ارجمند نامگذاری شود، ایشان ده‌ها افتخار ملی و بین المللی را در عرصه هنرهای تجسمی و انیمیشن را در کارنامه خود داشت و آثارش تجلی نبوغ خاص ایشان بود.

خودآموز افزود: جا دارد از نقش به سزای انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام که در پیگیری روند ساخت و گشایش و نامگذاری این نگارخانه موثر بود، تشکر کنم.

قائم‌مقام انجمن خوشنویسان ایران نیز با اشاره به جایگاه هنری و با ارزش زنده یاد بهمن نظری تاکید کرد: نامگذاری مکان‌های فرهنگی به نام مفاخر هنری استان امری لازم و اجتناب ناپذیر است، زیرا جوانان هر چه بیشتر با الگوهای فرهنگی و هنری خود آشنا می‌شوند.

علی اشرف صندوق آبادی تاکید کرد: بهمن نظری در طرّاحی، هنرمندی چیره‌دست بود و در نقّاشی، مجسمه‌سازی، انیمیشن و.. از نوابغ، زبدگان و نخبگانِ هنر امروز بود.

گفتنی است نمایشگاه مشترک هنرمندان شهرستان چرداول نیز با آثاری از عبدالحسین خانشیری، فریده منصوری، رقیه علی کرمی در حوزه طراحی، نقاشی و خوشنویسی تا پایان هفته دولت در این نگارخانه مستقر است‌./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار