مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: ۳۲ میلیارد ریال از محل منابع ملی برای ساخت تالار مرکزی چند منظوره ایلام در طول سه سال اخیر هزینه شده است.
کد خبر: ۹۹۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 01 September 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ عمران خودآموز اظهار داشت : عملیات اجرایی این‌ مجموعه فرهنگی، هنری در زمینی به‌ گستره هفت هزار متر مربع در حال انجام است.

وی جذب ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی برای تکمیل ساختمان انجمن خوشنویسان استان و آغاز ساخت پردیس سینمایی چهار سالن مدرن امید ایلام (با سرمایه‌گذاری شهرداری و حمایت سازمان سینمایی وزارت ارشاد) را از دیگر اقدام های این اداره‌کل در این مدت عنوان‌ کرد و یادآور شد: تکمیل ساخت این مجموعه در دست اقدام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام راه اندازی نخستین تماشاخانه تخصصی "استاد علی باسره" و افتتاح اولین نگارخانه تخصصی استاد" علی‌اشرف صندوق‌آبادی" را اقدامی نو در استان در طول سه سال اخیر عنوان‌ کرد و گفت: تجهیز و راه‌اندازی سینماهای کلهر ایوان و سراب آبدانان، تجهیز مجدد سینما فرهنگ ایلام به امکانات پیشرفته و تجهیز مینی سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام در این مدت انجام‌ گرفته است.

خودآموز راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران ایلام، تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی "سیمره" و تجهیز و تکمیل سالن آمفی‌تئاتر شهرستان دره‌شهر(در آستانه اتمام) را از دیگر اقدام های انجام‌ گرفته برای تقویت زیر ساخت های فرهنگی استان اعلام‌ کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام همچنین از تجهیز و افتتاح سالن اجتماعات زنده‌یاد علی‌شاه‌خان حیدری‌زادی در چرداول و تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی زنده‌یاد بهمن نظری در چرداول خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی آسانسور مجتمع فرهنگی و هنری ایلام برای سهولت حضور هنرمندان بویژه افراد دارای معلولیت، تجهیز مهمانسرای ملکشاهی و آبدانان، پیگیری و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک برای تعیین تکلیف روند ساخت سینما قدس ایلام به عنوان مجتمع تجاری-سینمایی تا مرحله صدور پروانه و کمک به پیشرفت فیزیکی ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دره‌شهر را دیگر اقدام های انجام گرفته این اداره کل در طول سه سال گذشته بوده است.

خودآموز یادآور شد: هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر موجب ایجاد نشاط و امید در جامعه و شکوفایی استعدادهای هنرمندان در راستای توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار