طرح مقاوم سازی دندان برای 115هزار دانش آموز قزوینی اجرا می شود

کارشناس مسوول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت قزوین از اجرای طرح مقاوم سازی دندان (وارنیش فلوراید) برای 115هزار دانش آموز قزوینی در مقطع ابتدایی طی سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 28 September 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، اکبر یوسفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این طرح به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان برای دانش آموزان زیر 14 سال و کودکان 3 تا 6 سال استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: این طرح طی دو مرحله از مهرماه جاری تا آذر ماه و از اسفندماه امسال تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده برای تمام دانش آموزان زیر 14 سال استان اجرا خواهد شد.
یوسفی ادامه داد:طرح وارنیش فلوراید یا همان مقاوم سازی دندان همچنین برای کودکان 3 تا 6 سال نیز در تمام مراکز بهداشتی درمانی انجام می شود.
وی گفت: فلوراید تراپی یکی از روش های مناسب جهت پیشگیری و کاهش پوسیدگی دندان کودکان می باشد که طی سال های اخیر وزارت بهداشت اجرای آن را در مهدهای کودک و مدارس آغاز کرده است.
یوسفی خاطرنشان کرد: باکتری ها و مواد غذایی مورد نیاز آنها، زمان کافی برای رشد وتکثیر باکتری و ساختمان دندان و الیاف نگهدارنده چهار عامل مهم در پوسیدگی دندان هستند که اگر بدرستی مدیریت شوند دندان ها پوسیده نمی شوند.
کارشناس مسوول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان قزوین افزود:هر کودک در بدو ورود به دبستان بطور میانگین 5دندان پوسیده دارد و انجام وارنیش فلوراید بعنوان روشی کم هزینه و آسان در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها موثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار