مدیرکل تعاون روستایی کرمانشاه:

اختصاص ۴۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه به کشت قراردادی گندم

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه از اختصاص چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به کشت قراردادی گندم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 12 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، ایرج صفایی اظهار کرد: بر اساس آمار تاکنون بیش از چهار هزار هکتار کشت قراردادی گندم در کرمانشاه انجام شده که در شهرستان‌های گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب، دالاهو، اسلام‌آباد غرب، روانسر، جوانرود، کرمانشاه، سنقر و کلیایی و صحنه انجام گرفته است.

وی افزود: روند کشت قراردادی گندم در استان کرمانشاه ادامه داشته و با افزایش مساحت زیر کشت در شهرستان‌هایی که تا کنون انجام گرفته این سطح بیشتر از چهار هزار هکتار نیز می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: در جلسات تنظیم بازار هوشمندسازی شبکه توزیع در کرمانشاه کارشناسی شده و در اواخر آذرماه ۲ روز به صورت آزمایشی انجام شد و از شانزدهم دی ماه به صورت رسمی هوشمندسازی شبکه توزیع در کرمانشاه فعال شد.

صفایی با اشاره به اینکه فعالیت بازرسین قرارگاه امنیتی غذایی مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است، گفت: جهاد کشاورزی با ۴۹۰ بازرس از بسیج و ۲۵ نفر از بازرسان جهاد کشاورزی بازرسی را انجام می‌دهد، اما ادارات تابعه نیز برای بازرسی، افرادی را معرفی کرده تا در صورت نیاز فعالیت کنند.

وی بیان کرد: در مورد امنیت غذایی هر روز ساعت ۶:۳۰ صبح به صورت ثابت در سازمان جهاد کشاورزی جلساتی برگزار می‌شود که نتایج این جلسات در بخش‌های مختلف متفاوت است.

صفایی در خصوص جلسات انجام شده در جهاد کشاورزی، افزود: موضوعات این جلسات متفاوت بوده برای مثال برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز دامداران، تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز، توزیع کالا‌ها در بازار، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری توزیع در بازار و یک جلسه نیز در مورد کشت قراردادی گندم با حضور وزیر کشاورزی انجام شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار