مدیر توسعه و ارتقاء شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

در اومیکرون اکثرا به صورت خانوادگی مبتلا می‌شوند/ روند ابتلا به بیماری در سطح جامعه سرعت یافته است

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدرگفت: روند ابتلا به بیماری در سطح جامعه سرعت یافته است و درصد قابل توجهی از افراد دارای علامت به بیماری اومیکرون مبتلا هستند.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 19 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمدحسن درخشان، با اشاره به اینکه سویه اومیکرون قدرت سرایت بالایی دارد و اکثرا به صورت خانوادگی به این بیماری مبتلا می‌شوند، اظهارداشت: در حال حاضر 60 تا 70 درصد تست‌های پی. سی. آر مثبت است.

وی افزود: روند ابتلا به بیماری در سطح جامعه سرعت یافته است و درصد قابل توجهی از افراد دارای علامت به بیماری اومیکرون مبتلا هستند.

درخشان گفت: باتوجه به شدت سرایت بیماری در سطح جامعه ،در حال حاضر درصد تست‌های پی. سی. آر مثبت افزایش یافته است و روزانه دو هزار و 500 نفر با علایم مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به مراکز جامع سلامت منتخب مراجعه می‌کنند.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که سالمندان ، مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری زمینه ای باید قرنطینه معکوس داشته باشند عنوان کرد: استفاده مستمر از ماسک و تکمیل واکسیناسیون و پرهیز از دورهمی مهمترین مولفه ها در جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار