تولید سه هزار و ۵۰۰ تن شیرخام در تنکابن

سالانه ۱۴ هزار تن شیر خام در یک هزار و ۲۵۷ واحد دامداری این شهرستان تولید شیر می‌شود
کد خبر: ۱۰۶۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 16 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن از تولید سه هزار و ۵۰۰ تن شیرخام به ارزش ۵۲۵ میلیارد ریال در دامداری‌های این شهرستان خبر داد.

عبداله غلامپور افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۵۰۰ تن شیرخام در دامداری‌های شهرستان تنکابن تولید و به بازار‌های مصرف داخل و خارج این شهرستان عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن تصریح کرد: ارزش اقتصادی این مقدار شیرخام تولیدی ۵۲۵ میلیارد ریال است.

غلامپور خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر، اکثر دامداران با رویکرد استفاده از دام‌های سنتی برای بهره گیری از مراتع و گیاهان جنگلی، اقدام به جایگزینی دام‌های جنگلی به جای دام‌های دورگ با تولید شیر بالا کردند که با توجه به پایین بودن تولید شیر دام‌های سنتی و جنگلی، موجب عملکرد پایین تولید شیر این شهرستان شد.

این مسوول تصریح کرد: پراکندگی جغرافیایی و طول مسافت واحد‌های دامداری بخش دو هزار، سه هزار و دامداران عشایر این شهرستان از مناطق شهری و عدم دسترسی به راه‌های سهل العبور برای انتقال شیر به جایگاه‌های جمع آوری، موجب شد که اکثر دامداران این مناطق شیر تولیدی را به صورت فرآوری و تبدیل شده به صورت پنیر و کره محلی به بازار‌های مصرف عرضه کنند.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۴ هزار تن شیر خام در یک هزار و ۲۵۷ واحد دامداری این شهرستان تولید شیر می‌شود، گفت: مصرف سرانه شیر ۹۰ کیلوگرم در سال است و تنکابن نیاز ۱۵۵ هزار نفر از جمعیت استان به لبنیات را تامین می‌کند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار