تخصیص زمین به 1100 نفر از متقاضیان طرح جوانی جمعیت

تاکنون برای ۱۱۰۰ نفر از متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۱۳ شهرستان استان تخصیص زمین انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 18 June 2023

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان تا کنون بیش از چهار هزار نفر در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس http//:saman.mrud.ir برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که از این تعداد بیش از ۵۰۰ نفر متقاضیان شهر‌های جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی هستند.

محمد کیانی افزود: شرکت‌های عمران این شهر‌های جدید برای این موضوع در حال اقدام و پیگیری هستند و تا کنون نیز در حد ممکن تامین زمین انجام داده‌اند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تخصیص زمین در شهر‌های دارای اراضی دولتی انجام پذیرفته است گفت: تا کنون در مجموع برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان در ۱۰ شهرستان استان اصفهان تخصیص زمین انجام و جانمایی شده است.

وی گفت: برای بقیه متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم تامین زمین در قالب الحاق زمین به محدوده شهری و تغییر کاری به مسکونی در دستور کار قرار دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: مراحل واگذاری و اعطای قرارداد پس از قیمت گذاری و برآورد هزینه آماده‌سازی انجام می‌شود.

کیانی با اشاره به نبود زمین دولتی کافی در استان و با توجه به اینکه بیشتر زمین‌های دولتی به طرح نهضت ملی مسکن تخصیص یافته گفت: اراضی دولتی بسیار کمی در محدوده موجود است و تلاش شده طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به موازات اجرا شود.

وی افزود: مطابق با ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی مطابق با ضوابط و شرایط خاصی به پدر و مادر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر (بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰) اعطا کند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اقدام فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و ۸ سال اقساط انجام می‌شود و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه به مالکان تحویل داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار