مشاهده سياهگوش وحشی در طالقان

کد خبر: ۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲ 26 January 2015

محيطبانان طالقان موفق به مشاهده سياهگوش وحشی شدند.
حشمت‌اله كشيري، رييس اداره حفاظت محيط زيست طالقان با اعلام این خبر گفت: محيطبانان اين اداره در حين گشت و كنترل بخش پايين طالقان ، قبل از منطقه شكار ممنوع و در ارتفاعات مشرف به روستاي لهران موفق به مشاهده يك سياهگوش بالغ شدند.
وی افزود: محيطبانان در حين مشاهده يك دسته كل وحشي بودند و در حال گرفتن عكس بودند كه در حين دوربين‌كشي در بالاي صخره موفق به ديدن سياهگوش شدند. 
کشیری خاطرنشان کرد: محيطبانان در فصول گذشته دردو نوبت سياهگوش را درمحلي بنام روستاهاي دنبليد و خسبان و پلنگ را در چهار نقطه ديگر بنام ارتفاعات روستاهاي ديزان و پراچان و روستاي كش و اوجان مابين فصول شهريور تا دي‌ماه موفق به ديدن پلنگ شده كه بدليل نبود دوربين موفق به تصويربرداري از آن نشديم.
به گزارش ايسنا رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان طالقان در پایان يكي از عوامل مهم نزديك شدن حيات وحش شاخص مانند پلنگ، خرس، سياهگوش و داشتن بيش از دوهزارو500 راس كل وبزدر نزديكي روستاها را آموزش جوامع محلي و همكاري شبانه‌روزي همياران، دامداران و حتي شكارچيان قانونمند دانست و اظهار اميدواري کرد كه بتوان از اين ظرفيت در جهت حفظ حيات وحش استفاده کرد. 


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار