بیش از ۲۱ هزار تن گندم در زنجان خرید تضمینی شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: همزمان با برداشت گندم سال زراعی جاری، عملیات خرید تضمینی این محصول از کشاورزان زنجانی از ۲۳ خردادماه آغاز و تاکنون ۲۱ هزار و ۷۹۹ تن خریداری شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸ 07 July 2024

ولی اله زمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات خرید تضمینی گندم از طریق سیلوی غدیر زنجان و ولایت سلطانیه شروع شده است و مراکز دیگر همزمان با برداشت محصول گندم در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی یادآور شد:هر کیلو گندم از کشاورزان در سال جاری به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری می‌شود و به ازای هر تن گندم تحویلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه حمل و نقل به کشاورزان واریز خواهد شد.

زمانی با بیان اینکه بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته است، افزود: ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیمی زیر کشت گندم است.

وی خاطرنشان کرد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع می شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای چهار درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می شود، افزود: محموله های گندم بالای پنج تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از پنج تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون های روستایی) قابل تحویل است.

حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان قرار دارد که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی، یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغهای استان نیز دیم و ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان ۲۶.۷ درصد بوده که این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار