جواز تاسیس ۷۵۰ هکتار گلخانه در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۵ تا ۷۰ هکتار گلخانه با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد در استان در حال احداث است که بیش از ۷۵۰ هکتار جواز تاسیس صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ 18 September 2024

جواز تاسیس ۷۵۰ هکتار گلخانه در استان چهارمحال و بختیاری

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در شهرکرد، اظهار داشت: صنعت گلخانه استان چهارمحال و بختیاری در مسیر توسعه و زنجیره ارزش محصولات گلخانه همواره در حال تکمیل است. 

وی بیان داشت: در راستای توسعه خدمات فنی مهندسی در حوزه توسعه صنعت گلخانه در این استان، ۳۹ مرکز خدمات غیردولتی در استان فعال شده است که امروز با کمک سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان، فرایند صدور مجوزها تسهیل شده است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۱ شرکت و اشخاص حقوقی و حقیقی رتبه‌دار اعم از پیمانکاران، مشاوران و ناظران بر فرایند اجرای سازه‌های گلخانه در استان فعال شده است. 

وی با بیان اینکه واحد‌های بهره‌برداری به ۱۱۰ هکتار رسیده است، افزود: ۶۵ تا ۷۰ هکتار گلخانه با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد در استان در حال احداث است که بیش از ۷۵۰ هکتار جواز تاسیس صادر شده است.

برزگر بیان داشت: اولین واحد سورتی در استان زمستان سال گذشته بهره‌برداری شد و دومین واحد سورتینگ محصولات گلخانه‌ای استان در شهرستان بروجن مجددا در حال تکمیل مراحل نهایی است.

 وی ادامه داد: در شهرستان خانمیرزا هم مجوز ایجاد واحد سورتینگ صادر شده که امید است تا پایان سال این واحد هم در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اولین شرکت احداث و ایجاد سازه‌های گلخانه‌ای در استان که تاسیسات گلخانه‌ای را ایجاد می‌کند در شهرستان بروجن ماه‌های آینده تکمیل و راه اندازی می‌شود. 

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: زنجیره ارزش گلخانه‌ها در حال تکمیل است و هدف گذاری شده برای ۵۰۰ هکتار، سایر ساختارها متناسب با شرایط گلخانه‌ها، توسعه یابد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار