مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه:

انتشار سالانه ۶۰ عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار کرمانشاه/بیش از هزار برنامه دفاع مقدس در سال جاری تعریف شده است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از انتشار سالانه ۶۰ عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار استان خبر داد و گفت بیش از هزار برنامه با عنوان دفاع مقدس در سال جاری تعریف شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲ 18 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سردار بهروز خوشبخت امروز (۲۸ شهریورماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری گرامیداشت شهدا در ۱۴ شهرستان در استان، اظهار کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس برای پنجمین سال متوالی همزمان با یک میلیون نفر در سراسر کشور اجرا می‌شود، این برنامه با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: دیدار فرماندهان با مسئولان و امام جمعه کرمانشاه و دیدار با ائمه جمعه در راستای مرور آرمان‌های امام خمینی (ره) در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: گرامیداشت روز ملی مقاومت گیلانغرب به دلیل مقاومت مردم این شهرستان، بزرگداشت شهدای دفاع مقدس، برگزاری ۱۵۰ برنامه یادواره شهدا در استان و نواختن زنگ دفاع مقدس در تاریخ چهارم مهر ماه در مدارس استان از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین از بیش از ۲۰ کتاب مکتوب و صوتی رونمایی می‌شود و سخنرانی نظامیان و جهادگران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ۳۰ شهریور ماه را خواهیم داشت.
 
خوشبخت ادامه داد: اجرای برنامه شب‌های خاطره گویی، تجلیل از زنان دفاع مقدس، تجلیل از مدافعان سلامت، برگزاری یادواره شهدا در سازمان جهاد کشاورزی، گرامیداشت و تجلیل از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب پیشتاز در علم و دانش و افتتاح پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم نیز در این هفته صورت می‌پذیرد.
 
ارسال ۴۰۰ عنوان کتاب از سوی ادارات کرمانشاه
 
وی با اشاره به دعوت از تمامی ادارات و نهادها برای ارائه کتب خود به کمیته تدوین و تالیف گفت: بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب از ادارات و نهادهای استان به دبیرخانه کمیته ارائه شد که ۳۳۰ عنوان مربوط به بنیاد حفظ آثار استان بود. 
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اضافه کرد از ۴۰۰ عنوان مذکور ۴۷ عنوان به حفظ آثار کل سپاه ارسال و ۳۱ عنوان تایید شد؛ در نهایت برای هر یک از این ۳۱ عنوان، ۵۰۰ جلد چاپ و به کنگره ارائه می‌شود.
 
وی عنوان کرد: نمایشگاهی نیز از سمت کنگره ملی شهدا پیش از شروع کنگره برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه کتب در محضر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود، این کتاب‌ها مربوط به سال‌های متمادی پس از سال ۱۳۸۰ بوده است.
 
خوشبخت اضافه کرد: سالانه ۶۰ عنوان کتاب با تیراژ ۲۰۰ جلد توسط بنیاد حفظ آثار استان منتشر می‌شود، همچنین ۲۰ عنوان کتاب صوتی نیز با موضوعات مختلفی مانند کودک در دسترس است.
 
تکمیل موزه فرهنگی کرمانشاه تا سال ۱۴۰۵
 
خوشبخت تشریح کرد: استان کرمانشاه نقش بسیار ویژه و ارزنده‌ای در دوران دفاع مقدس داشته و همواره صحنه نبرد بوده است.
 
وی ادامه داد: برای چنین استان‌هایی موزه‌ در نظر گرفته شده که در استان خوزستان چهار و در استان کرمانشاه سه موزه تعریف شده است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه یادآور شد: موزه فرهنگی دفاع مقدس مرصاد از لحاظ ابنیه ۸۰ درصد و در موزه آرایی ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.
 
وی ابراز کرد: موزه کرمانشاه نخستین موزه دفاع مقدس در قلب کشور بوده و به همین دلیل ۱۴ هکتار زمین توسط سپاه نبی اکرم استان و شهرداری کرمانشاه در اختیار بنیاد برای جابجایی این موزه در نظر گرفته شده است.
 
خوشبخت افزود: فاز نخست موزه با مساحت ۷۱۰۰ متر انجام گرفته و سفت کاری آن ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، تجهیز کارگاه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود که این موزه نهایتاً ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری برسد. 
 
گفتنی است، در پایان این مراسم از سه عنوان کتاب دفاع مقدس با عناوین زنبورهای کافر به قلم شمسی وفایی، باید دفنشان کنیم به قلم یاسمن صالحی و داستان جواد به قلم محمدرضا مهرآریا رونمایی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار