لزوم نصب پنل خورشیدی در کنار چاه‌های کشاورزی/ اجرای الگوی سایه‌بان‌سازی در باغات

گروه استان‌ها- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به کسری برق در استان باید در راستای جلوگیری از خاموشی چاه‌های کشاورزی، به سمت نصب پنل‌های خورشیدی در جوار چاه‌ها پیش برویم.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ 26 September 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، اکبری صبح پنج‌شنبه در مراسم شکرگزاری برداشت عناب در روستای سیوجان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی خوسف، بیان کرد: عناب یکی از محصولات منحصر به فرد این شهرستان بوده که دارای ارزش و جایگاه بالایی است.

 وی ادامه داد: گردش مالی کل عناب تولیدی ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده و برای ورود به بازار بورس باید ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: پیشنهاد ما این است بتوانیم عناب را همراه با یک محصول استراتژیک دیگر وارد بورس کنیم.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله و  کم‌آبی در استان، بیان کرد: مطالعات انجام شده خسارت گرما به محصولات جدی است.

اکبری با بیان اینکه علاوه‌بر گرما، بارش‌های سیل‌آسا به قنوات خسارت وارد کرده است، گفت: در اجرای قانون سازگاری با کم‌آبی باید در مصرف ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب در کشور صرفه‌جویی شود.

بنا به گفته اکبری، لازم است یکی از باغات را به عنوان الگو سایه‌بان‌سازی کنیم تا در صورت جواب‌هی برای دیگر باغات اجرایی شود.

وی با اشاره به کسری ۲۰ هزار مگاواتی برق طی سال جاری در استان، ادامه داد: این میزان کسری برای سال آینده تا ۲۷ هزار مگاوات  پیش‌بینی شده که ختم به خاموشی چاه‌های کشاورزی می‌شود و باید به سمت نصب پنل‌های خورشیدی در جوار چاه‌ها پیش برویم.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار