افزایش قیمت بلیط هواپیما، پاشنه آشیل صنعت گردشگری کیش

گروه استان ها: تاثیر رشد چشم‌گیر و نوسانات قیمت بلیط هواپیما بر حوزه صنعت گردشگری کیش؛ چالش بحث برانگیز این روزهای صنعت گردشگری محسوب می‌شود که موضوع یاد شده از نگاه ویژه "کیشوندان و گردشگران" حائز اهمیت است.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱ 04 October 2024

به گزارش تابناک از جزیره کیش، زندگی در جزیره کیش با هزینه های هنگفت همچون مسکن، حمل و نقل، درمان، تحصیل، تغذیه و… تا معضل افزایش نرخ بلیط هواپیما و نوسانات قیمتی که وجود دارد شرایط را برای کیشوندان دشوارتر از گذشته رقم زده است.

برخلاف مسافرانی که به طور میانگین سالی یک بار به کیش سفر می کنند بسیار متفاوت تر از یک خانواده ساکن در کیش می باشد که به خاطر دلایل مختلف برای هر بار سفر از قبیل “تحصیل، تفریح، درمانی و …” باید متحمل پرداخت هزینه های سرسام آور باشد.

این گزارش در ادامه می افزاید: نبود دانشگاه های دولتی مطرح و کمبود پزشکان متخصص و معضلات آموزشی از یک سو و مشکلات رفاهی، خدماتی هم از سوی دیگر بر این مشکلات بیش از پیش دامن زده و می تواند محبوبیت کیش را به عنوان محل دائمی برای زندگی آرام و بدون دغدغه تحت تاثیر خود قرار دهد.

راه حل این مشکلات نیاز به نظر متخصصان این حوزه دارد، اما شاید بتوان تصمیمی اتخاذ کرد که دارا بودن کارت کیشوندی برای هزینه های مهمتری همچون تهیه بلیط هواپیما موثر واقع شود.

با نگاهی ساده به مشکلات پیش رو و تردد مسافران و گردشگران به جزیره زیبای کیش باید اذعان داشت؛ مسافری که جزیره را برای سفر تفریحی انتخاب می کند به طور حتم از توان مالی برای صرف هزینه “اقامت، تفریحات تا بازار گردی و دیگر هزینه های ریز و درشت” که هرکدام به نوبه ی خود در جهت رشد گردشگری کیش، حائز اهمیت می باشد، برخوردار است.

اما در کنار همه این مسائل باید به چند نکته مهم تاکید کرد.

ترویج فرهنگ گردشگری زمینی و دریایی یکی از مباحث مهم در حوزه صعت گردشگری کیش محسوب می شود که نیازمند بازنگری و تبیین سیاست های کلان متولیان مربوطه در این زمینه است.

بنابراین گزارش، مسافرانی که مسیر زمینی و دریایی برای سفر به کیش را انتخاب می کنند بیشتر گردشگرانی  هستند که در فصل هوای خنک، چادر مسافرتی بهمراه دارند که می تواند بهترین جایگزین برای اقامتشان در هتل باشد.

تفاوت آشکار آمار مسافران در فصول سرد نسبت به ماه های گرم سال، گردشگری کیش را به ویژه در تابستان عملا به حالت تعلیق در می آورد. شاید بتوان در کنار هزینه هایی همچون جشنواره تابستانی، با تغییری قابل قبول در قیمت بلیط، عرصه را برای افزایش مسافران تابستانی و به دنبال آن رشد گردشگری در این فصل فراهم کرد.

اگر در مقایسه هزینه های سفر به کیش در مقابل سایر نقاط گردشگری داخلی و خارجی بخواهیم با نگاه واقع بینانه به آن بپردازیم، میتوان برای جزیره کیش در مقایسه با برخی نقاط گردشگری داخلی، برتری هایی برشمرد، اما نمی توان نادیده گرفت که مقاصد گردشگری هم سطح و در موارد زیادی، تراز اول و پرطرفدارتری در داخل و نیز در همسایگی ایران وجود دارند که با صرف هزینه مشابه و یا اندکی بالاتر، مسافران را به سمت این مقاصد گردشگری ترغیب می کند.

لازم به ذکر است، عدم توجه به موضوعات یاد شده در بلند مدت، می تواند آثار مخربی در رونق گردشگری جزیره کیش و سایر مجموعه های ذیربط آن به جا بگذارد که پرداختن به آن و حل معضل گرانی بلیط، خالی از لطف نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار