کارگاه آموزشی"آسیب شناسی عزاداری محرم" در یزد

کارگاه آسیب شناسی عزاداری محرم برای اولین بار با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری͵ حوزه معاونت فرهنگی و دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 31 October 2015

به گزارش تابناک یزد،مهندس نوربالا مسئول دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی واحد یزد گفت: زیارت ائمه و عزاداری برای آن ها زمانی اثر واقعی خود را خواهد گذاشت که توام با معرفت باشد و این یعنی اینکه انحرافاتی در این مسیر ممکن است پیش بیاید که لازم است به خوبی شناخته شود .


نوربالا افزود: یقینا اگر شور عزاداری امام حسین همراه با عقلانیت و تفکر باشد مانند قیام خود حضرت، باعث روشنگری در جامعه و تقویت مظلوم و مقابله با ظالم خواهد شد و این مقوله مبارزه با ظلم در همه عرصه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی برای همیشه جریان دارد و اگر در جامعه ای این امر به درستی انجام شود دیگر نه در خود عزاداری ها خرافات مشاهده می‌شود و نه اثر مشهود از ظلم در جامعه.

مسئول دفتر آموزش نیروی انسانی واحد یزد افزود: در این کارگاه 10 نفر از اعضای هیئت علمی و بیش از 180 نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی یزد حضور داشتند .

وی گفت: این کارگاه در بخش حضوری به مدت 9 جلسه 30 دقیقه ای با سخنرانی حجت الاسلام روح الله مروتی معاون فرهنگی دفتر نهاد - در مسجد دانشگاه برگزار شد و مابقی آن هم به صورت غیر حضوری (مطالعه کتاب) خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد : در بخش غیر حضوری - با مساعدت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه- کتاب "توجیه المسائل کربلا (توجیه ها و بهانه های با حسین نبودن)" نوشته حجت الاسلام سید علی اصغر علوی بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد و آزمون آن هم متعاقبا گرفته خواهد شد.

نویسنده این کتاب از پژوهشگران ارزشمند یزدی است که تاکنون حدود 30 عنوان کتاب با محوریت حادثه کربلا تالیف کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار