تحکیم بنیان خانواده با الگوی اسلامی

کد خبر: ۱۳۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 26 November 2015

یک استاده حوزه و دانشگاه در نظرآباد گفت: ارتقاء سطح آگاهی و رعایت الگوی اسلامی سبب تحکیم بنیان خانواده و کاهش ناملایمات و آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در همایش نهضت روشنگری به مناسبت هفته بسیج در مسجد غدیریه نظرآباد افزود: خانواده ها در بخش های مختلف نیاز به آموزش دارند به این دلیل که هر قدر دانش اعضای یک خانواده در امور مربوط به یک خانواده ایرانی - اسلامی بالا باشد درصد خطا و آسیب دیدگی کانون خانواده پائین می آید.

وی اظهار کرد: داشتن الگوی اسلامی دریک خانواده ایرانی موجب می شود تا از ابتدا روند فکری خانواده درمسیر ارزش های دینی و عامه پسند رشد کند.

اسماعیلی از معنویت در خانه ایرانی به عنوان سنگ زیر بنای مستحکم یک خانواده موفق و پایدار نام برد و خاطرنشان شد: توجه به دین در امور مربوط به خانواده، شادی ، طراوت ، سالم زیستن هریک از اعضای خانواده ، پرهیز از گرایش به رفتارهای پر خطر ، تعادل و سلامت روان خانواده را به همراه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: انس گرفتن اعضای یک خانواده ایرانی با قرآن و تعالیم اسلامی باعث کاهش اختلافات خانوادگی ، طلاق ، پرخاشگری ، بی تفاوتی ، استرس، سردی روابط، بی اعتمادی ، سردرگمی، بی هدفی ، ناهنجاری های رفتاری درخانواده می شود.

اسماعیلی امید به زندگی، تربیت صحیح فرزندان، داشتن رفتار مناسب در خانه و اجتماع ، هدف گذاری در مراحل مختلف سنی ، آینده نگری ، فکر کردن برای انجام هر کاری ، برنامه ریزی ، شرکت در مراسم های مذهبی ، جسم و بهداشت روان سالم ، دوری کردن از تخلفات را از دیگر مزایای رعایت الگوی اسلامی در یک خانواده ایرانی برشمرد.

وی، جنگ نرم دشمن را یک خطر جدی برای خانواده ایرانی دانست و افزود: تنها با توجه به دین و تربیت فرزندانمان بر اساس علوم قرآنی و اسلامی و همچنین هوشیاری در برابر آسیب های ضد دینی می توان خانواده را از ترکش های این جنگ نجات داد.

در این آئین از تعدادی از بسیجیان فعال در حوزه آموزشی - فرهنگی تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار