ارادت زائران مازنی به امام‎هشتم شیعیان درمشهد

صلح, دوستی و ارادت به اهل بیت اسلام محمدی و اهتزاز پرچم حق، ویژگی‌های اصلی در استقبال گسترده جوانان مازنی در پیاده روی به مشهد الرضا را ترسیم کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 12 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، هوای دلمان خوب می‌شود آقا، وقتی به حریم تو مشرف می‌شویم، وقتی به حرمت نام بلند آوازه ات که مرزهای توس را درنوردیده از دیار تبرستان به پا می‌خیزیم و سوی مشهد تو سلام می‌دهیم.

این دل‌های بی تاب ما،که تمنای دیدن گنبد زرد و طلایت را دارد، با همه دلتنگی‌ها به حضورت پیشکش می‌کنیم، تا تو وصال را از چشمه‌سار علم علوی و از الطاف مهربانی رسول مهربانی، به جان‌های خسته از قرن آهن و دود بچشانی. کبوتر بی تابی شده است این دل غمین در این ایام عزا.....

حکایتی شده است، حکایت تنهایی دل‌هایی که با دل زائران عاشقت، همگام شده تا ساعاتی دیگر رو سوی صحن و سرایت از عشق به رضا، به رضای حق بال پرواز پیدا کنند...

آنجا که بارگاه توست و عشق حضوری سرشار دارد، هر ایرانی از جای جای ایران، از شمال و جنوب، شرق و غرب تو را صدا می‌زند......السلام و علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی؛ الامام التقی النقی و حجتک علی من فوق الارض و من تحت الثری، الصدیق الشهید........

معرفت شناسی بارزترین زاویه زندگانی امام هشتم

حجت الاسلام محمد فقیه با اشاره به تاریخ زندگانی امام رضا (ع)، اظهار داشت: زندگانی امام هشتم شیعیان در آن هنگام که مامون از حضرت می‌خواهد برای ولایت عهدی به توس سفر کند و امام نیز با شرط عدم دخالت در عزل و نصب راهی سفری بی بازگشت می‌شود، تاریخ زندگی شیعه را وارد عرصه جدیدی می‌کند.

وی با اشاره به سفر امام رضا (ع) در هنگام عزیمت به توس، افزود: اینکه در سفر حضرت رضا(ع) در نیشابور حضرت ولایت و ولایت پذیری را حسن معرفی می‌کنند، نشانه اهمیت این موضوع برای پیروان و دوستداران مکتب علوی و شیعی است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه معرفت شناسی مهم‌ترین درس عملی مکتب رضوی است، خاطر نشان کرد: برپایی مناظره‌هایی که مامون با هدف تضعیف ولایت با سران ادیان مختلف ترتیب داد و هوشمندی امام در پاسخ به شبهات و بیان استدلال‌های قاطع، نمونه دیگری از عملگرایی حضرت رضا (ع) در عرصه بیداری اسلامی در جامعه زمان خود بوده است.

فقیه با بیان اینکه فرصت ارائه مباحث معرفتی برگرفته از مکتب ائمه شیعه باید در جامعه فراهم شود، بیان کرد: آنچه امروز در ترویج اسلام شیعی نیاز بوده، ایجاد هماهنگی و نشاط معنوی در روشن کردن ابعاد مختلف زندگی انسان و حیات دنیوی و اخروی او بوده و از این رو، فرصت‌سازی برای نشر پیام و تبلیغ اسلام محمدی و علوی وظیفه مبلغان دینی و مسئولان تبلیغی و فرهنگی است.

وی، ایجاد مراکز فکری و فرهنگی در تبیین سیره ائمه را راهکاری موثر برای آشنایی طیف‌های مختلف جامعه برشمرد و گفت: هر سال شاهد استقبال روز افزون جوانان در پیاده روی به سمت مشهد الرضا هستیم و این امر نشان‌دهنده وجدان مومن و آگاه جوانان بیدار دل علوی ایران است که پرچم صلح دوستی شیعیان را امروز در جهان به اهتزاز در می آورد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار