شهرداری ها کتابخانه ها را دور نزنند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، خواستار اهتمام شهرداری ها نسبت به پرداخت سهم کتابخانه های عمومی شد وگفت: ضروری است شهرداری های این استان حق قانونی کتابخانه ها و دوستداران کتاب را در فارس ادا کنند.
کد خبر: ۱۴۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 21 December 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان فارس: سید محمد امین جعفری حسینی در شانزدهمین نشست کتابخوان فارس درشهرستان مُهربیان کرد: شهرداری ها نمی توانندسهم کتابخانه ها را طبق محاسبات خود نادیده بگیرند بلکه باید طبق قانون تشکیل کتابخانه های عمومی کشور که مصوبه مجلس شورای اسلامی و مورد تایید قوای سه گانه است نسبت به پرداخت نیم درصد از کل دارایی های شهرداری اقدام کنند.

وی ادامه داد: هیچ شهرداری نمی تواند بر اساس برداشت ذهنی خود، در این زمینه قانون را دور بزند.

جعفری حسینی اظهارکرد: با وجودهشداربه شهرداری های استان فارس اماهمچنان شاهد بی تفاوتی برخی از شهرداری ها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی هستیم ولی از تمام ابزارهای قانونی برای احقاق حقوق مردم فارس در حوزه کتاب و کتابخانه های عمومی استفاده می کنیم.

وی در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت: شهرداری مُهر تاکنون نقش و وظیفه خود را در قبال مقوله کتاب و کتابخوانی مردمی که دراین شهر زندگی می کنند ایفا نکرده است و حقوق کتابخانه های عمومی هنوز از سوی این شهرداری پرداخت نشده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس اضافه کرد: کتابخانه های درحال ساخت و همچنین کتابخانه هایی که باید در روستاهای اطراف مُهر ساخته می شدند در وضعیت نابسامانی قرار دارند و این موضوع موجب نگرانی است.

جعفری حسینی گفت: وضعیت کتابخوانی نیز در شهرستان مهُر با وجود پیشینه خوب این شهرستان نامطلوب است و متاسفانه حمایت های اعتباری لازم از کتابخانه های این شهر انجام نگرفته است.

او افزود: شهرداری ها در قبال مردمی که علاقه مند به کتاب و کتابخوانی هستند وظیفه قانونی دارند و به همین سبب از فرماندار شهرستان مُهر که ریاست انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان را بر عهده دارد و همچنین شهرداران این منطقه می خواهیم که حق کتابخانه های این شهر و شهرستان را پرداخت کنند.

وی افزود: مسئولان باید بدانند هر جا که کتابخوانی در بین مردم رواج بیشتری دارد سطح رفاه و پیشرفت مردم آن جامعه نیز بالاتر است .

در این آیین کتاب های تاریخ مفصل لارستان، خاک های نرم کوشک، دموکراسی یا دموقراضه، سه دیدار، قهوه قند پهلو، دختران آفتاب، دختر شینا، قصه های من و بابام و دوازده ستون موفقیت توسط 10 کتابخوان این شهرستان به علاقه مندان کتاب معرفی شد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار