سال 1400 افق روشن صنعت گردشگری یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این‌که تلاش برای رونق صنعت گردشگری استان از سال 95 آغاز می‌شود، سال 1400 را افق روشن صنعت گردشگری استان دانست.
کد خبر: ۱۶۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 18 January 2016

به گزارش تابناک یزد،«محمدمهدی شرافت» افزود: اساتید دانشگاه هم به عنوان بازوان علمی بر روندی که باید برای تحقق این افق روشن طی ‌شود، نظارت خواهند کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه به عنوان دبیرخانه پایش برنامه‌ها عملکرد دستگاه‌های استان را از آغاز این برنامه 5 ساله زیر نظر داشته و به رفع نواقص آن اقدام خواهد کرد.
شرافت افزود: 5 محور اصلی برای این برنامه 5 ساله ترسیم شده است که یکی از آنها رسیدگی به وضعیت بافت‌های تاریخی استان به ویژه بافت تاریخی شهر یزد برای ثبت و جهانی شدن است.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم این دوره 5 ساله رونق گردشگری سلامت و شکوفایی ظرفیت‌های استان در این حوزه است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از جذب یک سرمایه‌گذار توانمند برای تقویت گردشگری سلامت در استان با توجه به کادر درمانی قوی و پزشکان توانمند یزدی خبر داد. وی همچنین بر ضرورت احیای یزد به عنوان حسینیه ایران تاکید کرد و افزود: حضور گردشگران خارجی که با هدف شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) به یزد سفر کردند، موید علاقه قلبی گردشگران به حضور در مراسم معنوی است.
شرافت اضافه کرد: طبیعت گردی از دیگر محورهای مهم این برنامه 5 ساله با توجه به جاذبه‌های متفاوت کویر و کوهستان در استان است. وی همچنین به زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و این موضوع را نیز یکی از جاذبه‌های موثر در رونق گردشگری استان برشمرد.

همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار